ועדת הכנסת אישרה את הפיצול בסיעת הבית היהודי לאחר דיון קצר שנערך היום (ראשון). חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי, שהצטרפה לנפתלי בנט ואיילת שקד במפלגה החדשה, הייתה נציגת הסיעה החדשה שהגיעה לדיון. "מתוך מחשבה על עתיד המחנה הלאומי ועתידה של מדינת ישראל מה שמשותף לכולנו, הרצון להגדיל את הזהות היהודית המחויבות לארץ ישראל ולעם ישראל ואת הכוח המשולב של יהודית וחילונית, ביקשנו לאשר את ההתפלגות ואת הסיעה החדשה בכנסת, "הימין החדש". בתוך כך תאשרו את הבקשה שסיעת הימין החדש מייצגת בכנסת את המפלגה צל"ש".


יועמ"ש הכנסת אייל ינון הסביר כי ראשי התיבות של השם צל"ש הם "ציונות, ליברליות ושיוויון". עוד אמר עו"ד ינון כי "בדקנו את המסמכים אצל רשם המפלגות. מבחינתו אנו קובעים שהבקשה הוגשה כדין והמסמכים שמעידים עליה מאושרים. מדובר במפלגה קיימת הרבה מאוד שנים. באוגוסט 2018 עברה מח"כ לשעבר יוסף פריצקי לעורך דין עמיחי פיינברגר, שהוא היום יושב ראש המפלגה והוא זה שרשאי למנות את בא כוחה והוא מינה אתמול את בנט לבא כוחה".
חשב הכנסת דיבר לאחר מכן ואמר כי "לבית היהודי יש חובות בגין קנס של מבקר המדינה על מימון שוטף בכנסת העשרים של 272 אלף ש"ח. סיעת הימין החדשה חבריה המתפלגים לא זכאים לקחת איתם מימון שוטף שנשאר לבית היהודי. אי לכך כל החובות אמורים להיות משולמים מהבית היהודי. לבית היהודי תישאר יתרה של 88 אלף שקלים לחודש עד אפריל סיום כהונת הכנסת. בנקודה הנוכחית מפלגה שמוקמת ערב הבחירות לא זכאית למימון שוטף אבל חבריה לא יישאו בחובות שצברה הסיעה או המפלגה שממנה הם התפלגו. אם היו מתפלגים לפני זה היו מקבלים מימון שוטף אבל גם מתחלקים בחובות. לכן יש כאן דבש ועוקץ. היא כן תקבל מקדמה של מימון בחירות למפלגות שמתמודדות לכנסת הבאה.

ממפלגת הימין החדש נמסר בתגובה לטענות על חובות המפלגה: "להיפך: שקד ובנט צמצמו דרמטית את חובות המפלגה. הם קיבלו את הבית היהודי עם חובות עצומים וקיצצו את גובה החובות במהלך חמש השנים האחרונות בעשרות מיליוני שקלים, תוך שהם הפיחו חיים במפלגה. היום הם השאירו את הבית היהודי במצב טוב לאין ערוך, גם הודות לטיפולו המסור של מנכ"ל המפלגה ניר אורבך. בכל מקרה תשלום מימון הבחירות השוטף של המפלגה נשאר כולו בידי הבית היהודי, כך שאין מקום לטענות האמורות. לפי החשב הכללי של הכנסת מוועדת הכנסת היום, מצבה הפיננסי של הבית היהודי לא משתנה".