על רקע הפיצול בציונות הדתית בעקבות פרישתם של נפתלי בנט, איילת שקד ושולי מועלם רפאלי מסיעת הבית היהודי והקמת סיעת הימין החדש, חברי הכנסת שנותרו מאחור נערכים להמשך הדרך. באיחוד הלאומי, חלק ממפלגת הבית היהודי, נערכים לקרב על ראשות המפלגה בין היו"ר הנוכחי שר החקלאות אורי אריאל לבין ח"כ בצלאל סמוטריץ'. 



השר אריאל הגיש את טופס המועמדות שלו לתפקיד, אך בסמוך לסעיף המתייחס להתמודדות על תפקיד חבר כנסת מן המניין סימן לשלילה. במילים אחרות, במידה ויפסיד לסמוטריץ' בקרב על תפקיד היו"ר, מה שעל פי ההערכות צפוי לקרות, הוא יישאר מחוץ למליאת הכנסת לאחר הבחירות. 



טופס המועמדות של אורי אריאל



ועדת הכנסת אישרה היום את הפיצול בסיעת הבית היהודי לאחר דיון קצר. חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי, שהצטרפה לנפתלי בנט ואיילת שקד במפלגה החדשה, הייתה נציגת הסיעה החדשה שהגיעה לדיון. "מתוך מחשבה על עתיד המחנה הלאומי ועתידה של מדינת ישראל מה שמשותף לכולנו, הרצון להגדיל את הזהות היהודית המחויבות לארץ ישראל ולעם ישראל ואת הכוח המשולב של יהודית וחילונית, ביקשנו לאשר את ההתפלגות ואת הסיעה החדשה בכנסת, "הימין החדש". בתוך כך תאשרו את הבקשה שסיעת הימין החדש מייצגת בכנסת את המפלגה צל"ש".



יועמ"ש הכנסת אייל ינון הסביר כי ראשי התיבות של השם צל"ש הם "ציונות, ליברליות ושיוויון". עוד אמר עו"ד ינון כי "בדקנו את המסמכים אצל רשם המפלגות. מבחינתו אנו קובעים שהבקשה הוגשה כדין והמסמכים שמעידים עליה מאושרים. מדובר במפלגה קיימת הרבה מאוד שנים. באוגוסט 2018 עברה מח"כ לשעבר יוסף פריצקי לעורך דין עמיחי פיינברגר, שהוא היום יושב ראש המפלגה והוא זה שרשאי למנות את בא כוחה והוא מינה אתמול את בנט לבא כוחה".