החוק לאיסור פרסום מוצרי טבק, ביוזמתם של חברי הכנסת יהודה גליק (הליכוד) ואיתן כבל ואיל בן ראובן (המחנה הציוני), יעלה השבוע לקריאה שנייה ושלישית וצפוי לעבור ברוב גורף. יו"ר סיעת החנה הציוני ומרכז האופוזיציה, יואל חסון, הודיע היום (ראשון) כי "לאחר דין ודברים עם יו״ר הקואליציה דודי אמסלם בישיבת ההסכמות - חוק הטבק יאושר בתמיכת האופוזיציה והקואליציה".



"מבחינתי זו המתנה הטובה ביותר שיכולתי להעניק לציבור בתום תפקידי כמרכז האופוזיציה", אמר חסון. "אני מברך את חבריי, יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל וח"כ יהודה גליק על כך שעשו את הבלתי אפשרי והביאו את החוק החשוב הזה למימוש".

חברי הכנסת איתן כבל ויהודה גליק, יוזמי החוק, מסרו תגובת משותפת להעלאתו במליאה. "כנגד כל הסיכויים והכוחות החזקים שפעלו נגדנו, הצלחנו להעביר החוק שלנו לאיסור פרסום של מוצרי עישון וטבק", אמרו. "8,000 איש מתים בשנה כתוצאה מנזקי העישון והחוק הזה הוא הבשורה הכי גדולה לבריאות הציבור. זהו חוק היסטורי שעתיד לשנות את פני המציאות בישראל בכל הנוגע למלחמה בעישון. אנו רוצים להודות ליו״ר הכנסת, ח״כ יולי אדלשטיין, למרכז האופוזציה ח״כ יואל חסון וליו״ר הקואליציה ח״כ דודי אמסלם על העלאת החוק לאישור סופי במליאה במסגרת ועדת ההסכמות".

 

לאחר פרסום ההודעה, האגודה למלחמה בסרטן פרסמה הודעה לפיה "אנו קוראים לכל 120 חברי הכנסת לאשר במליאה את החוק, על מנת שהכנסת העשרים תוכל לזקוף לזכותה את ההגבלות החשובות על שיווק מוצרי עישון. חשוב שתדעו כי הוכח מעל לכל ספק שפרסום מעודד עישון. צמצום הפרסום יוריד את מספר המעשנים ויפחית את מספר הצעירים שיתמכרו להרגל קטלני זה".

עוד אמרו באגודה למלחמה בסרטן, כי "החוק במתכונתו הנוכחית, על אף שהוא לא מושלם והוחרגה ממנו העיתונות המודפסת, עדיין ירסן באופן מובהק את שיווקם האגרסיבי של המוצרים הממכרים והממיתים בקרב בני נוער וצעירים שרובם נחשפים למסרים דיגיטליים באינטרנט ושם החוק יגן עליהם ובכך יתרום באופן משמעותי לצמצום תופעת העישון הגורמת למחלות רבות ומקצרת את תוחלת החיים ב- 10 שנים לפחות".
 
איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה הרפואית למניעה וגמילה מעישון מסרו כי הם "מברכים את חברי הכנסת דוד אמסלם ויואל חסון על החלטתם להעלות את חוק איסור פרסום טבק לקריאה שניה ושלישית. אנו מקווים כי החוק יאושר מחר ברוב מוחלט של חברי הכנסת. העברת החוק ואכיפתו תסייע לצמצום שיעורי העישון בישראל ובמניעת מוות ומחלות בקרב ישראלים רבים. אנו מצדיעים  לחברי הכנסת איתן כבל, יהודה גליק, אייל בן ראובן, תמר זנדברג, שולי מועלם, יעל כהן פארן, דב חנין ורבים אחרים שפעלו בהתמדה ובנחישות להגנה על בריאות הציבור מפני נזקי העישון. אשרינו שזכינו לשיתוף פעולה נדיר חוצה מחנות של ח"כ איתן כבל וח"כ יהודה גליק, אשר מנהיגותם אפשרה צליחת המכשולים הרבים שהיו בדרך".