ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בנאום שנשא בפני הקהילה היהודית בברזיל כי הנשיא בולסורנו הבטיח לו שהשגרירות הברזילאית תעבור לירושלים. לדברי רה"מ, "הנשיא בולסונרו ואני החלטנו שבחודשים הקרובים יבואו לכאן מספר משלחות כדי למפות את ההיקף המלא של שיתוף הפעולה בין ברזיל לישראל בתחומי הביטחון, הגנה, חקלאות, מים וכל התעשיות האחרות. זאת שותפות שנועדה לקרות ונגרום לה להתרחש במהירות גדולה".
עוד הוסיף: "הנשיא בולסונארו גם אמר שהוא יעביר את השגרירות לירושלים. זאת לא שאלה של האם זה יקרה, אלא מתי זה יקרה. הנשיא טראמפ אמר את אותו דבר והוא העביר את השגרירות, וגם הנשיא בולסונארו יעשה זאת. הוא קיבל את הזמנתי לבקר בישראל בחודשים הקרובים. הוא אמר שיבוא לפני מרץ, ואני מצפה לקבל את פניו באותה רוח ואחווה כפי שהוא קיבל אותי וכפי שאתם מקבלים אותנו".
הדברים מגיעים לאחר שבהתייחסויות הרשמיות של המנהיגים לפגישתם לא צוין כלל נושא העברת השגרירות הברזילאים לירושלים, על אף הציפייה להצהרה רשמית בנושא. 

צילום: אבי אוחיון, לע"מ


נתניהו ובולסונארו. צילום: אבי אוחיון, לע"מ


בולסונארו, שיושבע עם פתיחת שנת 2019 לתפקיד הנשיא, הצהיר בעבר כי הוא תומך בהעברת השגרירות והבטיח לעשות כן לאחר שיכנס לתפקידו.

בתוך כך, בפגישה בין שני המנהיגים, שנערכה בשישי בצהריים שעון ברזיל בריו דה-ז'נרו, הזמין נתניהו את בולסונארו לביקור בישראל, שנענה להזמנתו. על פי הודעת לשכת ראש הממשלה, בפגישה סוכם גם על הידוק שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי הכלכלה, הביטחון, ניהול מערכות מים, חקלאות, טכנולוגיה ותחומים נוספים.