השר לשעבר גדעון סער אמר הבוקר (שני) כי אם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לא שולל חבירה למפלגת יש עתיד הוא "לא שייך לצד שלנו". במהלך ראיון בכנס כלכליסט, סער התייחס גם למפלגת הימין החדשה שהקימו השרים נפתלי בנט ואיילת שקד ואמר כי יהיה "קשה מאוד" להקים ממשלה במצב של ריבוי מפלגות קטנות.
 
"כולם היו בליכוד בעבר", אמר סער על בנט ושקד. "הייתי שמח אם כולם היו בליכוד גם היום כי מדובר באנשים טובים. כל אחד קיבל את ההכרעה שלו וצריך לכבד אותה. אני מאמין בדרך אחרת. בוא נסתכל על המערכת הפוליטית, כמה מפלגות יש. קשה מאוד להקים ממשלה ולקיים ממשלה כשיש כל כך הרבה פרטנרים ולכן אני חוזר ואומר: אני מאמין בפוליטיקה של מפלגות גדולות ולא של רסיסי מפלגות".
 
על הצטרפותו של גנץ לפוליטיקה אמר: "לא נפגשתי אתו בכל התקופה האחרונה. אם הוא מקיים את השיחות שלו כשהוא אומר 'אני לא שולל אפשרות של חבירה למפלגה של לפיד' כנראה שהוא לא שייך לצד שלנו. אם היה בצד שלנו היה מקיים שיחות איתנו. אבל בוא נמתין בסבלנות. אני מכבד מאוד את בני גנץ שכל חייו במדים תרם לביטחון המדינה. צריך להעריך שאנשים עם ניסיון ורקורד נכנסים לחיים הציבוריים וזה לא דבר קל. צריך שלאדם תהיה תעודת זהות ברורה בכל הנושאים: כלכלי, חברתי, בטחוני, מדיני, וזה צריך להיות ברור לציבור. אני לא מאמין בבחירה שבה הדברים האלה לא ברורים".

 בני גנץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
בני גנץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

סער אמר כי לליכוד צפויה התמודדות קשה בבחירות 2019. "הליכוד צריך לנצח בבחירות וזה לא בכיס. צפויה לנו מערכת בחירות קשה", אמר. "אחרי שננצח בבחירות אתפנה לחשוב על מקומי. מניסיוני בחיים הפוליטיים אתה תמיד מקבל את התיק שלא תכננת. הייתי בטוח בעבר שאקבל את תיק המשפטים וקבלתי תיק חינוך".
 
השר לשעבר התייחס גם לעבודתו בעבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "עבדתי עם נתניהו מצוין בעבר ואוכל לעבוד אתו מצוין בעתיד. בפוליטיקה מה שקובע זה הדרך והמדינה. מבחינתי אין שום קושי", אמר סער. כשנשאל מה "הקו האדום" שלו לגבי חקירות נתניהו, השיב: "אני מסרב לקחת חלק בדיון תאורטי שפוגע בעיני בזכויות הכי מהותיות של אדם והזכות להליך הוגן היא חלק משלטון החוק".