ראש הממשלה בנימין נתניהו ייעץ לנשיא טראמפ לצאת מסוריה בהדרגתיות, כך אומר היום (שני) גורם מדיני בכיר בתדרוך לכתבים בנלווים לפמליית ראש הממשלה בברזיל. לדברי הגורם,  "לאחר הפרסום נתניהו הציע לטראמפ לפרוס את הנסיגה, להפוך אותה להדרגתית. באפריל טראמפ הודיע על היציאה ואז ביבי התקשר והציע לו לפרוס אותה. עכשיו הוא אמר לטראמפ: 'מציע לך ליישם את הנסיגה בהדרגה ולפרוס אותה על פני תקופה ממשוכת'".

עוד אמר הגורם, כי ראש הממשלה ייפגש מחר עם שר החוץ האמריקני פומפאו בברזיליה וידון עמו בנסיגה מסוריה. ביום ראשון ייפגש נתניהו בירושלים עם היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, ג'ון בולטון, גם כן לדיון בנושא סוריה. הפקיד הבכיר אמר כי נתניהו שוקל לטוס לדיוני הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס בסוף ינואר כדי לפגוש שם את הנשיא טראמפ.

הגורם התייחס גם למבצע מגן צפוני ולחשיפת מנהרות הטרור של חיזבאללה. "ישראל יודעת על כולן", אמר, "מבצע 'מגן צפוני' מנע מלחמה נוספת בצפון שעלולה היתה להיפתח בחודשים הקרובים". כזכור, עד כה נחשפו חמש מנהרות שחדרו לשטח ישראל.
 
נושא נוסף שעלה בשיחה עם הכתבים היה התחממות ביחסי ישראל עם העולם הערבי. "יש הערכה עצומה אלינו בעולם הערבי", אמר הגורם. על המצב בסוריה: "אנחנו דבקים במטרה ועושים הכל כדי לעצור את האיראנים". 
הגורם התייחס גם למאסרו של עיסאם עקל, הפלסטיני-אמריקאי שנדון למאסר עולם בגלל שמכר קרקע ליהודי, ואמר כי "יש בסיס להניח זה יסתיים בצורה טובה".

לסיום, אמר הבכיר כי ראש הממשלה צפוי למנות בשבועות הקרובים ממלא מקום לשר החוץ, בו הוא מחזיק. לדבריו, זה ככל נהראה יהיה מישהו מהליכוד.