בדרך לליכוד: יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, חתם היום (שני) על מכתב התפטרותו של שר השיכון יואב גלנט.גלנט התפטר מתפקידו כשר וחברותו בכנסת לאחר סיכום בינו לבין יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון בישיבה שנערכה בלשכת שר האוצר בתל אביב. הפרישה של גלנט באה על רקע כוונתו של האלוף במיל' להצטרף לליכוד ולהתמודד בבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לכנסת הבאה.



בהודעה מטעם השניים נמסר כי "השר גלנט כיהן בממשלה כחבר קבינט מדיני ביטחוני ושר הבינוי והשיכון מטעם מפלגת כולנו. השר גלנט היה שותף למהפכה החברתית שהוביל השר כחלון בתחום הדיור ובמסגרתה הוטמעה תכנית מחיר למשתכן, נחתמו הסכמי גג בפריפריה ובמרכז, חודש פרויקט שיקום שכונות ונקנו אלפי דירות לטובת הדיור הציבורי".


השר גלנט אמר כי "בשנים האחרונות זכיתי לשרת את הציבור בישראל כשר וכחבר קבינט, בהמשך ל 35 שנות שירותי בצה"ל. אני רואה עצמי ממשיך ותורם למדינת ישראל בעיקר בתחום בו עסקתי כל חיי - ביטחון ישראל וההגנה על הארץ ותושביה. ברצוני להודות לידידי שר האוצר משה כחלון ולחברי סיעת כולנו על שיתוף הפעולה וההובלה המשותפת של תחום הבינוי והשיכון ועל העשייה הכלכלית והחברתית למען החברה הישראלית".
 
השר כחלון אמר כי "המהפכות החברתיות שהובלנו בארבע השנים האחרונות מהוות נדבך מרכזי בחוסן הלאומי ותורמים תרומה מכרעת לביטחון הכלכלי, התעסוקתי והחברתי של אזרחי מדינת ישראל. המרכזית שבהן היא 'מחיר למשתכן' שבמסגרתה 130,000 זוגות צעירים יוכלו לרכוש דירה במחיר הוגן ולהקים בית בישראל. אני מודה לשר גלנט על העבודה המשותפת ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו".

היעדרותו של גלנט מהממשלה לא תהיה ארוכה, וראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי למנות אותו לשר בלי תיק, כדי שיישאר חבר בקבינט. את מקומו של גלנט בכנסת מטעם סיעת כולנו יתפוס הבא אחריו ברשימת המפלגה, אשר פנתהון.