ח"כ דב חנין (חד"ש-הרשימה המשותפת), אחד מחברי הכנסת המוערכים ביותר, הודיע היום (שלישי) כי לא יתמודד לכנסת הבאה. בהודעה מיוחדת שמסר בכנסת אמר חנין: "החלטתי לא להציג את מועמדותי לכנסת הבאה כדי להקדיש את כל האנרגיה והזמן לבנות את כוחות השינוי בשטח, לגבש אסטרטגיה של שינוי, לחיבור המאבקים, לעזור לפתוח מחדש את מרחב האפשרויות, להראות שניתן לעשות פה משהו אחר, וניתן לבנות פה מקום לכולנו".
 
"הספינה נוסעת במלוא העוצמה בכיוון הלא נכון. שינוי הכיוון לא ייעשה מהחרטום - מהכנסת, אלא מהמפרשים - מהמאבקים של אנשים ותנועות בשטח. בכך אני מתכוון להשקיע את כל זמני. השינוי יותר אפשרי משנדמה לנו", אמר.

ח"כ חנין הוסיף: "אני לא פורש מהחיים הפוליטיים ולא מתכוון לעשות לביתי. אבל אני הולך לעשות שינוי בדרך בה אני מעורב בפוליטיקה. מאז נבחרתי לכנסת, ב-2006, היא הייתה עבורי במה להביע עמדות שלא היו מקובלות על הרוב. אבל לרגע לא הסתפקתי בגינוי המציאות. עשיתי ככל יכולתי כדי לשנות אותה, לטובת האנשים. בהעברת חוקים, בהתנגדות ובלימת חוקים מסוכנים, בליווי מאבקים, ובהובלת ועדות".
 

חברי כנסת ממרבית סיעות הבית הגיעו להיפרד מח"כ חנין ובהם יהודה גליק (ליכוד), עמיר פרץ, מרב מיכאלי ולאה פדידה (המחנה הציוני), חיים ילין (יש עתיד), רחל עזריה (כולנו), שולי מועלם רפאלי (הימין החדש), וחבריו לרשימה המשותפת. 

ח"כ גליק אמר: "תהום פעורה בינינו. כשאני הגעתי לכנסת אני חשבתי עליך בערך מה שאתה חשבת עלי. פגשתי אדם משכיל. בן אדם מקשיב ומאתגר. כל פעם שעלית לדבר דיברת ללא גימיקים, דיברת עניינית. תמיד היה מרתק להקשיב לך ותמיד מאתגר. אתה היית מורה דרך שלי בהמון עניינים, ביחס האנושי, האמיתי, בזה שאתה לא יודע להתלהם ולדבר לא עניינית ושאכפת לך מהאזרח הכי קטן והכי שקוף".

"קול צלול ויוצא דופן" 

ח"כ פרץ אמר: "אתה שייך למנהיגים הערכיים שרוצים לעשות הכל לפני הקטסטרופה. אתה שייך לאלו שכל בוקר מחדש שמים את פעמון האזעקה בכל הכוח כדי שנעשה את המעשה הנדרש לפני הקטסטרופה". ח"כ מיכאלי אמרה: "ידעתי על האפשרות וקיוויתי שזה לא יקרה. בעיקר אתה קול צלול ויוצא דופן. אתה עמוד שדרה לפעמים בתוך המחנה ולפעמים מחוץ למחנה".
 
ח"כ אורי מקלב הגדיר את ח"כ חנין כך: "איש מושלם למרות הניגודים". יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה) פרסמה הודעה על עזיבתו של חנין: "אבידה גדולה לכנסת ולציבור. מדובר בפרלמנטר מחונן מהשורה הראשונה ובאדם אידאולוגי שראה בפוליטיקה, מה שלא מובן מאליו בימים אלה, מקום להגשים בו את השקפת עולמו שעם חלקים רבים ממנה אני מסכימה. אני בטוחה שבכל תפקיד שיכהן יוסיף לתרום לחברה הישראלית מכישוריו וממסירותו".
 
גם יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, פרסמה הודעה על פרישתו של חנין מהכנסת בה אמרה: ״כשפורש חבר כנסת נהוג לומר שהכנסת לא תהיה אותו דבר בלעדיו. המקרה של דב חנין הוא מהבודדים שבהם זה באמת מוצדק. פרלמנטר בחסד עליון, איש רחב אופקים, לוחם צדק וגם בן אדם וחבר. פגשתי אותו לא רק בכנסת אלא במשעולי המאבקים ברחוב, בעיר ובארץ, ואין לי ספק שימשיך להיות שותף אמיץ ואפקטיבי״.