בסביבתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ אומרים היום (שלישי) כי תהפוכות השבוע האחרון הן תוצאה של כניסתו לפוליטיקה. "המערכת מתאימה את עצמה למפלגת חוסן לישראל אשר משנה את המערכת הפוליטית. הכניסה של בני גנץ למגרש הפוליטי כמנהיג שמגיע להשפיע בצורה משמעותית על המדינה - גורמת לטלטלה עזה במערכת", אמרו בסביבת גנץ.



יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הודיע היום כי הוא מפרק את השותפות עם ציפי לבני ולמעשה את המחנה הציוני. גבאי אמר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת כי "קיוויתי והאמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, לחיבור של ממש, לפרגון הדדי, אבל הציבור חכם הוא רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק".
"אני עדיין מאמין בשותפות, בחיבורים, בלאחד מחנה גדול ומחויב לשינוי, אבל חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך.זה לא קורה בשותפות הזאת ולכן אני שוב בוחר בציבור", אמר. "ציפי, אני מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שבה תהיי. אנחנו נמשיך להילחם ולהיות מחויבים לשינוי שעם ישראל רוצה. באתי לפוליטיקה עבור העם ואשאר תמיד בצד שלו".


"על סף סיכום עם יעלון"
 
ביום שבת הודיעו יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד על פרישה מהבית היהודי והקמת מפלגה חדשה ששמה "הימין החדש", תוך שהם מדגישים את שילוב חילונים ודתיים במפלגה. שקד טענה כי הבית היהודי לא הצליח להביא לאיחוד של חילונים ודתיים ואמרה: "נקים מפלגת ימין חדשה של דתיים וחילונים ביחד, בה יהיו חברים באופן שווה ומלא דתיים וחילונים כזו שמייצגת שותפות אמת בראשות משותפת שלי ושל בנט".
גנץ ושר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה יעלון, על סף סיכום לרוץ יחד בשתי מפלגות עם רשימה אחת, כך דווח ביום שישי בחדשות כאן. על פי הדיווח, יעלון, שעומד להציג את המפלגה שלו השבוע, וגנץ שהציג את מפלגתו "חוסן לישראל" בשבוע שעבר, מחפשים גם חיבורים נוספים כמו עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל. בנוגע לאורלי לוי, אם גנץ ויעלון יבחרו לצרף אותה לרשימה המשותפת שלה, דבר זה יימנע את צירופם של מפלגות קיימות, כמו המחנה הציוני או יש עתיד, לרשימה.