גורם בכיר בתנועה אמר היום (שלישי) לאחר ההתפלגות מהעבודה כי ציפי לבני מנעה בימים האחרונים פילוג בעבודה. "שמונה ח"כים היו על סף פילוג, אך מרגע שלבני הודיעה כי לא תתן יד למהלך הוא בוטל", אמר. לדבריו גבאי דרש מהתנועה להתניע קמפיין חברתי במיליוני שקלים שהוא יהיה במרכזו, אך לא היה מוכן לצאת עם קמפיין בטחוני מדיני. "אם הרצוג היה עומד היום בראש המחנ"צ, גנץ היה עומד כעת לידו וגר אצלו בבית", הוסיף הגורם. 

לטענת הגורם הוסרה כעת אבן ריחניים ממהלך של חיבורים בגוש. "בלי העבודה יש כעת התכנות גבוהה יותר לחיבור עם לפיד, גנץ ובוגי". עוד אמר כי בסביבתו של גנץ הכחישו שאמר בקולו כי לבני שמאלנית מדי. "מרגע שהתנועה יצאה לדרך עצמאית, ציפי לבני חופשיה לעשות כל מה שעולה בדעתה".

לבני התייחסה היום להודעתו המפתיעה של יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, על פירוק המחנה הציוני. יחד איתה הגיעו לאולם ועדת החינוך בכנסת חברי הכנסת של התנועה, יואל חסון, איל בן ראובן ויעל כהן-פארן.

"אמא שלי היתה אומרת כל עכבה לטובה, ואני אומרת כל הפתעה לטובה" פתחה לבני את דבריה. "הלכנו לשותפות הזאת עם יצחק הרצוג. לא סוד שמסיבות אישיות והיסטוריות שהיה לי קשה לחבור אליהם, יותר מחוברת לז'בוטינסקי מאשר לבן גוריון. השותפות עם הרצוג היתה שותפות אמת. היא הביא למחנה הציוני 24 מנדטים".

"גבאי צדק בדבר אחד - בינינו לא היתה שותפות כי הוא לא רצה שותפות. אני מודה שהיה לי לא פשוט. המחנה הציוני היה מבוסס על השקפת עולם ביחס לזהותה של מדינת ישראל, בנוי על דרך מדינית ודמוקרטית ברורה. זוהי דרכה של התנועה. זה מה שעשיתי בכל חיי, בקבינט, בשלישייה, ובכל מקום. כל זה לא קיבל ביטוי בשותפות. בשבוע שעבר אמרתי שסדר העדיפויות צריך להיות קודם כל המדינה, המפלגה ואז אני. אתם שמעתם היום רק אני, אני ואני".

"קראתי למהפך, וקיבלתי תדרוכים נגד. התלבטתי, סירבתי לפניות שהיו אליי לפרק את המחנה הציוני, כולל אנשים שרצו להתפצל. הבהרתי שלא אהיה שותפה למהלך הזה. היום הוסרו הספקות - מפלגת העבודה בראשות גבאי, התנועה בראשות לבני. מה שהיה היום - נגמר, עכשיו מתחיל יום חדש".