הודעתו הבוקר (שלישי) של יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, כי הוא מפרק את השותפות עם ציפי לבני ואת מפלגת המחנה הציוני הפתיעה וזעזעה רבים. בעת ההודעה על הפיצול אמרה לבני כי "לא אגיב כעת, אקבל את החלטותיי" ויצאה מהחדר עם אנשיה למפלגת "התנועה", חברי הכנסת יואל חסון, קסניה סבטלובה, איל בן ראובן ויעל כהן פארן. 



בתגובה לדרמה המפתיעה שהתרחשה היום התראיין חבר הכנסת יואל חסון בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד, ונתן את תגובתו וגרסתו לאירועי הדברים.


"הופתענו מהמהלך, אבל בימים האחרונים הרגשנו שיש דברים שנרקמים במערכת. התפתחה בשבועות האחרונים מחלוקת מאד משמעותית באשר לקמפיין של המחנה הציוני, גבאי רצה לייצר קמפיין שהוא רק 'אני, אני, אני ואני', ולדחוק את כל הנושאים האחרים החשובים. זה קו שאנחנו לא יכולים לחיות איתו. היינו אמורים להיפגש היום ולדון בזה, כנראה שהוא הרגיש שהדרך היא לפרידה והוא ניסה כנראה להקדים את זה. הדרך שבה עשה זאת הראתה בעיקר מה הוא ומי הוא, ואת חוסר יכולתו בפוליטיקה"



עוד טען חסון כי גבאי מנע כל אפשרות של חיבור עם מפלגה אחרת, ואמר כי "לצערנו הוא הפך להיות חסם לכל חיבור וכל מהלך, כי הוא כל הזמן חשש למקומו. הוא פחד לשבת ולדבר עם כל אחד מהשחקנים כי הוא פחד שמישהו יגיד לו לעזוב את מקומו. שום פגישה של ציפי לבני לא הייתה מאחורי גבו, הבעיה הייתה שגבאי חשש שייווצר תהליך שבתוך המפלגה שלו יבקשו ממנו לפנות את המקום שלו. היום כשאין את החסם הזה אנחנו חופשיים לדבר כדי לייצר פה מהפך פוליטי". 



 
לבני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מוקדם יותר התראיין חסון בגלי צה"ל, ואמר כי "שבעה-שמונה חברי כנסת ממפלגת העבודה ביקשו ביום ראשון להתפלג ממפלגת העבודה. להתפלג ממנו. הוא בא אלינו בטענות? לבני מנעה את הפילוג של מפלגת העבודה, היא לא הסכימה ללכת לכיוון הזה. פוליטיקה זה לא להעמיד אנשים במקום, אלא לרתום אותם למנהיגות שלך. בסופו של דבר, אף אחד בפוליטיקה לא מנצח לבד, זו עבודה עם אנשים, זה לא עסק מסחרי". 

על האפשרות והיכולת להחליף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר חסון כי "קודם כל, כל מי שהוא שותף לרצון להחליף את נתניהו והוא בר-שיח, לא גנץ ולא לפיד יכולים להחליף את נתניהו לבד. ציפי לבני מבין כולם היא המועמדת המנוסה והרצינית ביותר בתחום הפוליטי והביטחוני, אבל היא אמרה שהיא שמה את האגו בצד. יותר מזה, גם לאבי גבאי היא אמרה את זה בצורה ברורה". 
 
אז מה יקרה מעתה? לפי חסון, "התנועה היא מפלגה בראשות לבני שתרוץ בבחירות. גדולי המנהיגים במדינת ישראל עברו מפלגות, משמעון פרס, בן גוריון, פואד בן אליעזר, איווט ליברמן ועוד רבים וטובים. המערכת הפוליטית בישראל לא יציבה. המפלגות הן דבר די אמורפי. מפלגתה של לבני קיימת מ-2013. אנחנו מתכוונים להתמודד ולעשות מהפך במדינת ישראל".