יו"ר העבודה, אבי גבאי, מינה הערב (שלישי) את חברת הכנסת שלי יחימוביץ לתפקיד יו"ר האופוזיציה, זאת לאחר הודעתו המפתיעה על פירוק המחנה הציוני. "אני גאה בשלי", אמר גבאי, שהוסיף: "היא ח"כית מצוינת שמובילה מאבקים נחושים בכנסת ומחוצה לה. שלי היא דוגמה לשליחת ציבור המחויבת לשינוי. היא מילאה בעבר בנחישות ועל הצד הטוב ביותר את תפקיד יו"ר האופוזיציה. אנחנו ערוכים לבחירות ולניצחון". במקביל, איציק שמולי מונה ליו"ר סיעת העבודה במקומו של חה"כ יואל חסון. 

מיחימוביץ' נמסר: "יו"ר המפלגה ביקש ממני למלא את כהונת ראש האופוזיציה ונעניתי לבקשתו. אין צורך לומר שעיקר העשייה של יו"ר אופוזיציה היא בעת כהונתה של הכנסת ולא לאחר פיזורה, אך עם זאת אני מתחייבת לייצג את האופוזיציה כולה בכבוד כשמטרה אחת לנגד עינינו, להחליף את השלטון בממשלה החותרת לשלום, נאבקת בפערים החברתיים ובעיקר מכבדת את הדמוקרטיה ואת שלטון החוק".

מוקדם יותר ועדת הכנסת אישרה פה אחד את בקשת הפיצול במחנה הציוני והקמת שתי סיעות - סיעת העבודה הישראלית וסיעת התנועה. את הבקשה הציג בא כוח העבודה, ח"כ איציק שמולי, ועורך הדין גיא בוסי. סיעת העבודה מונה 18 חברי כנסת וסיעת התנועה שישה חברי כנסת, כולל המנדט של ח"כ עמיר פרץ למרות שהוא עצמו נחשב כעת כחבר בעבודה.



היועץ המשפטי של הכנסת ציין במהלך הדיון על הפיצול במחנה הציוני כי "מתרחש פילוג בסיעה הגדולה באופוזיציה. עולה השאלה לגבי זהות יו"ר האופוזיציה". יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הודיע היום כי הוא מפרק את השותפות עם ח"כ ציפי לבני ולמעשה את המחנה הציוני. גבאי אמר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת כי "קיוויתי והאמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, לחיבור של ממש, לפרגון הדדי, אבל הציבור חכם הוא רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק", אמר גבאי כשלבני המופתעת יושבת לצידו. 


"אני עדיין מאמין בשותפות, בחיבורים, בלאחד מחנה גדול ומחויב לשינוי, אבל חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך. זה לא קורה בשותפות הזאת ולכן אני שוב בוחר בציבור", הוסיף יו"ר המחנה הציוני. "ציפי, אני מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שבה תהיי. אנחנו נמשיך להילחם ולהיות מחויבים לשינוי שעם ישראל רוצה. באתי לפוליטיקה עבור העם ואשאר תמיד בצד שלו".
 
לבני הגיבה מאוחר יותר לדבריו ואמרה: "גבאי צדק בדבר אחד - בינינו לא היתה שותפות כי הוא לא רצה שותפות. אני מודה שהיה לי לא פשוט. המחנה הציוני היה מבוסס על השקפת עולם ביחס לזהותה של מדינת ישראל, בנוי על דרך מדינית ודמוקרטית ברורה. זוהי דרכה של התנועה. זה מה שעשיתי בכל חיי, בקבינט, בשלישייה, ובכל מקום. כל זה לא קיבל ביטוי בשותפות. בשבוע שעבר אמרתי שסדר העדיפויות צריך להיות קודם כל המדינה, המפלגה ואז אני. אתם שמעתם היום רק אני, אני ואני".