הודעתו הדרמטית הבוקר (שלישי) של יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, מעלה אצל רבים את השאלה מה הוביל להחלטתו לפרק את מפלגת המחנה הציוני ומה קרה מאחורי הקלעים בשבועות האחרונים בין חברי המפלגה? על פי דיווחים בחברת החדשות, גבאי החליט על המהלך כבר לפני כשבוע. ההחלטה הגיעה לאחר שיום בשלישי הקודם גבאי פירש את אמירתה של לבני "לוותר על האגו" כאמירה נגדו, וחיכה לרגע שגנץ יקים מפלגה, ולמועד בו ניתן לפרוש עם מימון המפלגות. 

כמו כן, גבאי העריך כי אהוד ברק וציפי לבני מתואמים, וקבע עמם פגישה פיקטיבית. לפי הפרסומים, איש בסיעה לא ידע על כך, והוא כתב את הנאום בעצמו, בכתב ידו.

בנוסף לכך, בערוץ "כאן 11" פורסם כי ברק וגבאי נפגשו בשבוע שעבר, אז הציע גבאי לברק להיכנס לתוך מפלגת העבודה בטענה כי "זה יעזור לבסס את המנהיגות ואת המפלגה". 

כעת, נראה כי בסביבתו של גבאי מנסים לרתום את בוגי יעלון אליהם, ומוסיפים כי בין השניים ישנה הערכה הדדית. ב"כאן 11" פרסמו כי גבאי פנה לגנץ ואמר בשיחות סגורות כי עכשיו יהיה הרבה יותר אפשרי וריאלי לעשות חבירה ביניהם. באותן שיחות סגורות גבאי אמר כי הוא מוכן לעשות הכול כדי להתחבר לגנץ, גם במחיר של ויתור על מקום ראשון ברשימה המשותפת, אם תהיה כזאת. 

עוד פורסם כי בסביבת גבאי טוענים כי ציפי לבני עצמה ניהלה מגעים עם גנץ, כאשר ראשו של גבאי היה על השולחן באותן שיחות, כלומר - שקלה את הורדת מקומו מהמקום הראשון של המפלגה, וכן טוענים כי זהו מעשה שלא יעשה.