סבב הפגישות בברזיל: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) פגישה משולשת עם נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס ומזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, בברזיליה, בירת ברזיל. בפגישה דנו בקידום פתיחת שתי השגרירויות, שגרירות מטעם הונדורס בירושלים ושגרירות ישראלית בבירת המדינה הלטינית.


נושא פתיחת השגרירות בירושלים עלה בביקורה של רעיית ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו בגואטמלה, במסגרת ארוחת צהריים באירוח נשיא גואטמלה מוראלס ורעייתו, שהתקשרו לנשיא הונדורס והציעו לו לפגוש את ראש הממשלה בברזיל כדי לקדם את העברת השגרירות לירושלים. כמו כן, התקיימה גם פגישה אישית בין ראש הממשלה לנשיא הונדורס.

 

ביבי ושרה נתניהו בביקור בברזיל. צילום: לע"מ


כזכור, נתניהו, נחת הערב בברזיליה, בירת ברזיל, והתקבל על ידי משמר כבוד. זמן קצר לאחר נחיתתו הוא נועד עם מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, ובהמשך נפגש עם נשיא צ'ילה, סבסטיאן פיניירה. כמו כן, השתתף בטקס השבעת נשיא ברזיל הנבחר, ז'איר בולסונארו. 


בנוסף, נתניהו נפגש הערב גם עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בברזיליה. נתניהו הביע מול אורבן הערכה על התמיכה החזקה בפורומים בינ"ל באירופה. כמו כן, השניים דנו בקידום ביקור בישראל של מדינות ה-V4 (פורום ראשי מדינות וישגראד, הונגריה, צ'כיה, פולין וסלובקיה) וכן בשיתופי פעולה ביטחוניים.