יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', התייחסה הבוקר (שלישי) בכאן ב' להחלטתה יו"ר העבודה, אבי גבאי, לפרק את המחנה הציוני ולטענותיה של קודמתה בתפקיד, ח"כ ציפי לבני, לפיהן היא הושפלה כאישה על ידי גבאי, וטענה, בין היתר, כי "יכול להיות שהייתי בוחרת בדרך אחרת".



"בפוליטיקה אתה לא בוחר בין בחירה טובה מאוד לבין בחירה איומה ונוראה", הסבירה יחימוביץ' בפתח דבריה. "לפעמים נקלעים לסיטואציה שבה אין לך ברירה, ואני מבין לחלוטין את המהלכים שהובילו את אבי גבאי לעשות את הצעד הזה. בסוף צריך להסתכל על העובדות. לבני התקשתה לקבל את העובדה שגבאי הוא יו"ר העבודה, ולכן הייתה כאן הצגה של אדם לא רלוונטי. באיזשהו שלב הוא לא יכל לשאת את זה, ולכן להערכתי הוא ביצע את המהלך הזה". 

"לפני שבוע, או אפילו יותר, אבי דיבר איתי על אפשרות של תרחיש כזה", חשפה יו"ר האופוזיציה. "לא חשבתי שזה יקרה כי דיברנו על המון דברים אחרים מעניינים ודרמטיים יותר. כשהוא שאל את דעתי אמרתי לו מה היתרונות והחסרונות של המהלך הזה לדעתי, ויצאתי מהחדר ללא ידיעה שאני חלק מהחלטה שהיא מאוד דרמטית. גם אנחנו לפעמים מעלים בראש תרחישים שהם יותר בגדר אפשרות או דיבור. בשלב מסוים ראיתי שגבאי מתרגש והבנתי שהוא הולך לעשות משהו חריג. עלו בראשי כל מיני תרחישים, וחשבתי שהוא עושה את הדבר הנכון ושאין לו ברירה". 


"אנחנו ערב בחירות בעולם פוליטי לא קל", הוסיפה חברת הכנסת מהעבודה. "לבני היא לא טירונית, היא עשתה בעצמה לא מעט דברים אכזריים וקשים לאנשים אחרים. לכן, אני לא מודאגת מההליכות והנימוסים. אחר כך בישיבת הסיעה הוא אמר שאף אחד לא ילמד אותו הליכות ונימוסים, כי היא עמדה בשידור חי והעמידה בפניו אולטימטום ודחתה אותו כשאמרה שאם לא תקבל את ראשות האופוזיציה היא תתפלג. לכן, אני חושבת שלשיטתו הוא עשה בדיוק באופן זהה את מה שהיא עשתה". 
לדבריה, "הוא בחר בדרך הזו, וזו דרך מאוד דרמטית. אכן, היה אלמנט משפיל, זו לא הייתה סיטואציה נוחה, יכול להיות שהייתי בוחרת בדרך אחרת, אך אני לא שותפה לביקורת על הדרך שבה הוא עשה את זה. כשאתה עושה מהלך פוליטי שהוא קשה וקיצוני, יש לך רצון שהוא יישאר בתודעה. אני יכולה להבין את זה. זה לא משהו בלתי רגיל בעולם הפוליטי".
על טענותיה של לבני, כי מדובר היא הושפלה כאישה על ידי גבאי, אמרה: "אני פמיניסטית מגיל 15. זה קשה וכרוך במלחמות יומיומיות. אי אפשר לגלות את הפמיניזם שלך רק כשזה נוגע אלייך, במיוחד כשאת אישה מאוד חזקה ומצויה בתוך המשחק הפוליטי. לכן, הייתי רוצה לשמוע את ההערות האלו לכל אורך השנה, כשפגעו בנשים. זה לא פשוט להיות פמיניסטית, זו שליחות, זו אידיאולוגיה, זו מהפכה. אני מתייחסת לא ביראה יתרה לפוליטיקאים שמגלים את זהותם רק בעת צרה. אני מכירה את אבי, השוביניזם רחוק ממנו מזרח כמערב. הוא אחד הגברים הכי פחות שוביניסטיים שאני מכירה. הוא לא מבדיל בין יריבים גברים ליריבים נשים. לכן, אני לא מסכימה עם זה".

שמולי: "גבאי ולבני לא יכלו לשבת באותו חדר"

יו"ר סיעת העבודה החדש, ח"כ איציק שמולי, התייחס אף הוא לסערה במפלגת השמאל-מרכז. בראיון בקשת אמר: "היה אתמול יום מטלטל, ככה שאם אני חושב שצריך לשים יעד זה לקחת את חברי הכנסת המעולים של העבודה, ולהפוך אותם לנבחרת שהולכת ביחד. לא ידעתי כלום על מה שהולך לקרות. גבאי התקשר אליי וביקש שאבוא באופן מיוחד לישיבת הסיעה. הבנתי שהולך להיות משהו דרמטי, אבל הוא שמר את זה לעצמו". 
 
שמולי הוסיף כי "לא ראינו את זה מגיע. הדינמיקה בין לבני ואבי לא הייתה טובה בשבועות האחרונים. היא אישה ראויה מאוד, אבל השותפות הזו הגיעה למקום של אין מוצא. ציפי לבני עשתה ואמרה כל מיני דברים בשבועות האחרונים שלא הביאו, בלשון המעטה, להגברת האמון וההדדיות בינה לבין גבאי. אנחנו קודם כל בני אדם. בוא נגיד ככה - דברים שקרו ביניהם בחודשים האחרונים הביאו למצב שבו הם כמעט לא יכלו לשבת ביחד באותו חדר. לא יודע איך הייתי מגיב אם הייתי בכל יום קורא בעיתון מה קורה אם אני לא הייתי ראש המחנה הציוני, וקורא על חיבור אפשרי בין גנץ ללבני. אני חושב שאתמול קרה דבר שזעזע את כולנו". 

כשנשאל עם גבאי מנהל שיחות עם גנץ, אמר: "מה שמופיע בווייז של גבאי זה חילופי שלטון, אז אני מאמין שהוא לא ינוח עד שימצה את כל האופציות. הוא כן נפגש.. חלק ממה שהוביל למשבר האמון עם לבני זה שהוא הבין שמישהי מנסה למכור את מקומו. צריך לעשות חיבור עם גנץ. אני חושב שבסופו של דבר צריך להחליף שלטון".