על פי דיווח בחברת החדשות מאמש, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט להכריע בשאלה האם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד לפני הבחירות באפריל, זאת לאחר שנועד לאחרונה עם בכירי מערכת המשפט לשעבר, שאמרו לו כי עליו להודיע על הכרעתו מספיק זמן לפני ההליכה לקלפיות. 



שר המדע אופיר אקוניס (ליכוד) התייחס לנושא בראיון אצל ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, ששאלו אותו על כך: למה בעצם שהיועמ"ש לא יגיש את החלטתו לפני הבחירות? אם הוא יכול מבחינת לוח הזמנים, מה הבעיה בזה? המשטרה והפרקליטות כבר המליצו והסקרים לא השתנו יותר מידי. הציבור הבין את המגמה ורוצה את ביבי בראשות הממשלה. האם הציבור לא צריך לדעת את מצבו המשפטי של ראש הממשלה?



"אין מצב שראש הממשלה לא יוכל להשמיע את דבריו בשימוע לפני הבחירות גם כן", אמר אקוניס. "עושה רושם שזו עומדת להיות הודעה חד צדדית עם המלצות לכתב אישום, כשראש הממשלה לא יוכל לומר את דבריו מנגד. זה דבר שלא מתקבל על הדעת במדינה דמוקרטית".



לדברי השר, מערכת היחסים בין ראש הממשלה למערכת 'וואלה' זהה למערכת יחסים של פוליטיקאים עם כלי תקשורת נוספים ומעולם הדברים לא הגיעו לכדי כתבי אישום. "אם רוצים להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה ניתן גם למצוא דוגמאות רבות לאורך השנים של פוליטיקאים נוספים".



בהמשך תקף אקוניס את משה בוגי יעלון על מפלגתו החדשה וכינה אותו איש שמאל: "יעלון גדל במפא"י ההיסטורית ועשה סיבוב שקרי על מתפקדי הליכוד כשניסה להתחפש לאיש ימין. מבחינתי, לאחר פרשת אלאור אזריה, הוא סיים את הקריירה הפוליטית שלו. לא סתם המפלגה העצמאית שלו לא עוברת את אחוז החסימה".





על פיצול המחנה הציוני וטענת לבני שהמהלך נעשה באופן הזה כי היא אישה, אמר אקוניס, כי "אין שום קשר להיותה של לבני אישה. לבני היא אחת הפוליטיקאיות האופורטוניסטיות ביותר בישראל, עם הקומבינות הגדולות ביותר בהיסטוריה. כל פעם שמשהו לא נראה לה היא עוזבת ומעדיפה את האינטרס האישי שלה. גבאי עשה אתמול את המעשה המנהיגותי הראשון שלו מאז שנבחר לראשות מפלגת העבודה".



אקוניס גם ביקש להתייחס לתקרית שפורסמה אמש בכאן 11, בה מרצה באוניברסיטה העברית מתחה ביקורת על סטודנטית שהגיעה ללימודים במדי צה"ל: "משהו לא טוב קורה באקדמיה הישראלית. זו תופעה של הקצנה שמאלה ואני עומד מול הדבר הזה ונלחם בימים האחרונים גם במינוי מדענית שתומכת בסרבנות לגיוס בצה"ל. אני גר בקרבת אוניברסיטת תל אביב שיש בה גם מאות תלמידות ערביות שמגיעות עם לבוש מוסלמי מסורתי, ואיש לא מעז לומר להן דבר מה על כך. ד"ר שמעבירה קורסים באקדמיה ואומרת לחיילת סטודנטית לפשוט את המדים זה חמור ביותר".