שר המשפטים לשעבר חיים רמון אמר הערב (רביעי) ב-103FM כי הדרך שבה פירק יו"ר העבודה אבי גבאי את השותפות עם יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני, נובע מהיותו "טירון פוליטי", וכי הדרך בה פעל מעידה על "חולשה". חבר העבודה לשעבר אמר בתוכנית "בן ואריה" עם בן כספית ואריה אלדד כי הדרך היחידה שבה המרכז-שמאל יוכל לנצח בבחירות היא להוות אלטרנטיבה לנתניהו בנושא המדיני, אך כי הוא לא תולה בכך תקוות.
 
"הם סיימו את תפקידם ההיסטורי מזמן והפכו למפלגת נישה וכל האירוע הזה שאתם עוסקים בו אני מבין שהוא מאוד פיקנטי אבל הוא חסר חשיבות למערכת הבחירות במובן הגדול של המילה ומילה אחת: מה שעשה אבי גבאי זה מעשה של טירון פוליטי", אמר רמון. "כמה זמן עסקתם ב'איך' ולא ב'מה'. אמרתם 'יש לו סיבות טובות לפרק'. למה הוא לא עשה את מה שציפי לבני אמרה כרגע? קח אותה לחדר, שבו שעתיים לפני, תבואו מחויכים, ותגידו 'אנחנו החלטנו להיפרד אבל אנחנו פועלים יחד להחליף את ביבי'. הוא טירון פוליטי, בלי ניסיון פוליטי, וכל מי שהוא היה מדבר איתו הוא היה אומר לו לעשות את זה כך".
"הוא עשה מעשה שמעיד על חולשה ועל חוסר ניסיון. מעשה מנהיגותי זה להגיד לציפי בארבע עיניים ולא להשפיל ולבזות אותה בישיבת סיעה", הוסיף. "טוב שהיא לא הגיבה מיד אלא יותר מאוחר. גם אני לא התלהבתי מהקטע הפמיניסטי את זה היא הייתה צריכה להשאיר לנשים שידברו על העניין הזה, דווקא לא היא, היא אישה חזקה. אבל בגדול היא הגיבה נכון".


"נתניהו יודע לבלבל"

רמון התייחס למערכת הבחירות ואמר כי גוש השמאל-מרכז יוכל לנצח רק אם יהווה אלטרנטיבה לראש הממשלה בנימין נתניהו. "צריך לעשות מה שממקסם את הכוח אבל הכוח הזה יכול להיות רק אם הוא אלטרנטיבה", אמר. "מה בסוף מכריע אצל אריה אלדד? האם הממשלה תיתן היתר להר הבית, האם יהיו התנחלויות, האם ימשיכו 200 אלף פלסטינים להיות חלק מירושלים, ולא שום דבר אחר. יש מצביעי ימין מתון שרוצים להיפרד מהפלסטינים אבל ביבי מצליח בכל מיני דרכים לשכנע אותם. הוא לא מתון, אתה צריך כל יום לברך אותו על מה שהוא עשה למען הפיכתנו למדינה דו לאומית. אין הבדל אמיתי בינו לבין בנט אבל הוא יודע לבלבל, להעמיד פנים. תיצור אלטרנטיבה בנושא הזה".

"לדוגמה עפולה, הייתה "סכנה" ש-100 ערבים יעברו לגור בעפולה. וכל מערכת הבחירות העירונית לא הייתה על חינוך, לא על כבישים, לא על ניקיון, היא הייתה מי יהיה תקיף יותר נגד ערבים", אמר השר לשעבר. "איך ביבי ניצח בבחירות? הוא העלה את עניין הערבים באים והם הולכים לשלוט במדינה. 'נוהרים לקלפיות' אתם זוכרים את זה? זה הנושא שבסוף כשאתה בא להצביע שקובע ואם אתה לא מעמיד אלטרנטיבה בנושא הזה, בין מדינה דו לאומית למדינה יהודית, אתה לא מנצח".



חיים רמון. צילום: אריאל בשור
חיים רמון. צילום: אריאל בשור

 
"ביישובי הדרום יש זעם גדול שביבי הוא שפוט של חמאס, שהוא אישר להם לשרוף את השדות, לירות טילים, לתת להם כסף, אם תבוא לשם ותדבר על נושאים חברתיים כלכליים, אתה תובס", הוסיף רמון. "אם תתן להם אלטרנטיבות בנושאים האלה יש לך סיכוי. את זה לא מבין השמאל והמרכז ולצערי אם הם לא יבינו את זה אז ביבי יהיה ראש הממשלה".