שרת המשפטים איילת שקד קיימה שיחה עם בכיר מאוד בליכוד ארבעה ימים בלבד לפני ההכרזה על הקמת "הימין החדש", המפלגה החדשה עם השר נפתלי בנט. לפי דיווח הערב (חמישי) בחברת החדשות, באותה שיחה עלו האפשרויות הפוליטיות של שקד ואותו בכיר אמר לה כי היא יכולה להתברג במקום מאוד גבוה ברשימת הליכוד. שקד סירבה ואמרה כי גם אם תרצה, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יאפשר לה.

השרה אמרה לבכיר כי נתניהו לא יחתום על מה שמכונה קיצור תקופת הפז"ם - פרק הזמן בין ההצטרפות לליכוד לבין הזמן שבו ניתן להתמודד ברשימה לכנסת. הבכיר אמר לה: "המזכירות כן תאפשר לך - כמו שאנחנו מאפשרים עכשיו ליואב גלנט להתמודד". אך שקד השיבה: "לא, אבל החתימה השנייה של נתניהו לא תתקבל, ולכן אני יודעת שאני אוכל לחזור לליכוד רק ביום שאחרי בנימין נתניהו, אחרי שראש הממשלה יפנה את מקומו".
שקד אמרה בתגובה לחברת החדשות כי היא מקבלת הרבה תגובות כאלה לאורך התקופה האחרונה ולכולם היא אומרת שזה לא רלוונטי. מלשכתה של שקד נמסר באופן רשמי: "השרה לא ביקשה להצטרף לליכוד וכל אמירה או רמיזה כזו היא שקר מוחלט". כזכור, יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם, הגיב ביום ראשון ב-103FM להודעת בנט ושקד על פרישתם מהבית היהודי, והקמת מפלגת הימין החדשה. אמסלם אמר כי שקד נגררת אחרי בנט "כנערת מקהלה" וכי הוא בהלם מהמהלך, אותו כינה "כפוי טובה" ו"לא אידאולוגי".   

בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם