בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (ראשון) את ערעור המדינה והחמיר את עונשו של אורן ורשבסקי, מהנדס המבנים שליווה את פרויקט הקמת גשר התאורה בטקס המשואות בהר הרצל בשנת 2012, בו נהרגה סגן הילה בצלאלי, וגזר עליו תשעה חודשי מאסר בפועל. 
 
בהחלטתו קבע בית המשפט כי ורשבסקי ידע שהמבנה הוקם ללא תכנון הנדסי ולא התריע על כך לאף אחד מהגורמים הרלוונטיים, ובנוסף לא הבהיר את הסיכונים הכרוכים בחזרות שנערכות מתחת למבנה הזה. מלבד זאת, הוחמר עונשו של יצחק צוקר, יועץ הבטיחות, לשישה חודשי עבודות שירות ופיצוי כספי בסך 10,000 שקלים לנפגעי העבירה.
 
בכך, למעשה, תם ונשלם משפטם של בעלי התפקידים השונים שהורשעו בגרם מוות ברשלנות בחזרות לטקס הדלקת המשוות בהר הרצל בשנת 2012, במהלכו קרס גשר התאורה וגרם למותה של החיילת ולפציעתם של שני חיילים נוספים. 

סגן הילה בצלאלי ז"ל. צילום: דובר צה"ל
סגן הילה בצלאלי ז"ל. צילום: דובר צה"ל

 
עו״ד דניאל מור מפרקליטות מחוז ירושלים אמר לאחר ההחלטה כי ״בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות כאשר קבע פעם אחר פעם, בהכרעות בתיק זה, שמדובר ברשלנות כבדה שבוצעה בעת הקמת מבנה גדול מאוד, בלי יסודות בקרקע, כל זאת כשתחתיו מצויים אנשים. קביעות בית המשפט מעבירות מסר חשוב וברור לגבי האחריות המוטלת על כתפי העוסקים במלאכת הקמת המבנים ובבטיחות. אנו מבקשים להביע צער והשתתפות בכאבם של הוריה של הילה בצלאלי ז״ל ושל שני החיילים הנוספים שנפצעו באירוע ותקווה שהמקרה הקשה הזה יהווה תמרור אזהרה ויקבע אמות מידה להתנהלות מקצועית בתחום חשוב זה״. 
 
כזכור, מדובר באירוע התמוטטות גשר התאורה בהר הרצל במהלך החזרות לטקס הדלקת המשואות המסורתי באפריל 2012. גשר התאורה שהוקם על רחבת הטקסים בהר הרצל קרס בעת שברחבת הטקסים נערכו חזרות לטקס המשואות. סגן הילה בצלאלי ז"ל נהרגה במקום ושני חיילים נוספים, נפגעו פגיעות רב מערכתיות קשות.