עורך הדין אורי קורב, בכיר לשעבר בפרקליטות מחוז ירושלים, העריך בשבוע שעבר בתכנית של אילה חסוןב-103FM כי היועמ"ש לא יפרסם את החלטתו בתיקי נתניהו לפני הבחירות, אך הבוקר (ראשון) הוא שינה את החלטתו. בראיון בתכנית אמר כי "הנסיבות השתנו, היועץ מתגבר את הישיבות ופועל כדי לקבל החלטה בזמן".



"אני משנה את ההימור שלי מפני שהנסיבות כפי שאנחנו רואים אותם השתנו", הסביר קורב. "אני חושב שהיועץ פועל ברגע הזה להודיע על החלטתו על שימוע עוד לפני הבחירות. לכאורה זו ההחלטה המתבקשת בסיטואציה הנוכחית שעולה קנה אחד עם הנחיות היועמ"ש. אני שומע ורואה את ההודעות של כל הכתבים, שמעתי שהיועץ מתגבר את הישיבות, מאריך אותן ופועל כמי שעומד לקבל החלטה בזמן, אחרת לא הייתה סיבה. אמרתי מההתחלה שהזמן שנותר הוא מספיק כדי לקבל החלטה וזה הכל שאלה של סדרי עדיפויות. נראה שמשרד המשפטים שינה את סדרי העדיפויות שלו וטוב שכך ופועל לפי ההנחיה שלו".
 
בהתייחס לטיעון של השופט סטרשנוב, שטען כי פרסום ההחלטה לפני הבחירות תהיה טעות איומה מבחינת היועמ"ש, אמר קורב כי "זה טיעון שאפשר לשמוע אותו. אני חושב שהיועץ היה צריך להודיע מה הוא מתכוון לעשות, ולו כדי שפרקליטי ראש הממשלה יוכלו לקבל החלטה מושכלת. הייתי שוקל פנייה מסודרת ליועץ בנושא. בהחלט יש לראש הממשלה טיעון נגדי שהיה בחקירות במשך שלוש שנים, והולכים למהלך של הליכה לשימוע מבלי שהוא יוכל להגיב. אני חושב שכל עניין ההדלפות היה צריך להיפסק והייתה צריכה לצאת הודעה מסודרת, כך שכולם יוכלו לקבל החלטות בהתאם אליה".


 

בארה"ב, כידוע, הוחלט לבחון את החשדות נגד הילרי קלינטון ימים ספורים לפני הבחירות, מה שהטה את הכף לרעתה, לטענת רבים. בהקשר זה אמר עורך הדין כי הוא "חושב שהם צודקים. לעשות משהו מספר ימים לפני הבחירות זו שערורייה ואני לא חושב שיש מישהו כאן שחושב שאפשר לפרסם החלטה כזו מספר ימים לפני הבחירות. השאלה אם אפשר לפרסם אותה חודשיים לפני הבחירות היא שאלה אחרת לגמרי".
 
מה אתה חושב על הסרטון של ראש הממשלה בנושא?
"אי אפשר שלא לחייך כששומעים אותו. המסר מועבר בצורה חכמה ומתוחכמת, אך גם מצחיקה. לגופו של עניין, הטיעון הזה הוא לגיטימי ובתחום כללי המשחק. הוא לא יכול למסור את גרסתו, אף עורך דין לא יישלח גרסה עד שלא יקבל את חומר הראיות לידיו, ולכן הטענה המשפטית שלו נכונה וצריך לשקול אותה. היא אמנם סותרת את ההנחיה הכללית בנושא, אך בסיטואציה בה אנחנו נמצאים, כשראש ממשלה נחקר במשך שלוש שנים, הדבר הזה הוא לא נכון. אני לא כל כך בטוח שרה"מ יפגע מפרסום ההחלטה, ייתכן שההחלטה תהיה הרבה יותר רכה ממה שמייחסים לו כעת. יכול להיות שהעבירות יהיו שונות לחלוטין וזה יישחק לטובתו. אם הוא ייבחר לראשות הממשלה אחרי ההחלטה להזמין אותו לשימוע, הטענה שלו שהוא אינו צריך להתפטר כי העם בחר בו למרות השימוע יקבלו משנה תוקף".
 
אתה חושב שמערכת המשפט מותקפת?
"כן. יש לבצע אבטחנה אך יש גורמים שמדברים בשפה אחרת על רדיפה. אני לא רוצה לדברים שאמר חבר כנסת כזה או אחר. הטענה שצריך לשמוע את נתניהו לפני הבחירות היא לגיטימית ויש לה ביסוס משפטי. טענות על רדיפה הן התקפיות. אני חושב שראש הממשלה נהנה מחזקת החפות וזכאי להילחם על חפותו ולטעון כל טיעון משפטי שעומד לזכותו. זהו טיעון שצריך להישמע".