ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשאו הערב (ראשון) הצהרה משותפת בבית ראש הממשלה בירושלים עם תום פגישתם, שעסקה בין היתר בנסיגה האמריקנית מסוריה ובסוגיית התערבותה של סין במזרח התיכון. בחדשות ערוץ עשר דווח כי במהלך הפגישה העלה נתניהו בפני בולטון את האפשרות שארה"ב תכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן. 



על פי הדיווח של ערוץ 14, נתניהו העביר את הבקשה הזו כבר בימים האחרונים לבית הלבן, ואף העלה אותו מול מזכיר המדינה של ארה"ב, מייק פומפאו, במהלך פגישתם בברזיל. בקשתו של נתניהו מגיעה על רקע הנסיגה האמריקנית מסוריה, כמעין "פיצוי" עבור ישראל בעקבות הנסיגה.



נתניהו הזכיר את רמת הגולן כבר בתחילת דבריו במהלך ההצהרה המשותפת עם בולטון, ואמר כי "מחר נלך יחד לרמת הגולן ותוכל להבין מדוע לעולם לא נעזוב אותה, ולמה חשוב שכל המדינות יכירו בריבונות שלנו שם. דיברתי על כך גם עם הנשיא טראמפ ואני מקווה שתבין למה חשוב להכיר בכך".

ג'ון בולטון ובנימין נתניהו. צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה"ב, פלאש 90


בולטון התייחס לירושלים לאחר דבריו של נתניהו ואמר כי "ירושלים היא עיר מרתקת והיסטורית, ובין שאר יתרונותיה היא גם הבית של שגרירות ארה"ב בישראל. 
 
"תחת המנהיגות שלך ושל טראמפ אנו מקיימים את היחסים הטובים ביותר בין המדינות", המשיך. "יש לנו איום מתמשך מצד איראן, שרוצה להשיג נשק גרעיני. לארה"ב יש מחויבות אסטרטגית לדאוג שזה לא יקרה". 

באשר לנסיגה המתוכננת מסוריה, אמר בולטון כי "נבצע נסיגה מסוריה כך שנבטיח שדאעש יובס, ולא יוכל להפוך להיות איום שוב, וביטחונה של ישראל - וידידים נוספים - יובטח". עוד הוסיף, כי "בשביל ארה"ב, יכולתה של מדינה להגן על עצמה זה הסימן הברור לריבונות. הנשיא טראמפ חזר ואמר שהוא מגבה את זכותה של ישראל להגנה עצמית. אני אומר לכל מדינה בעולם שיש לה ספר באשר לתמיכה של ארה"ב בישראל - תחשבו שוב".