גובר המתח בליכוד הערב (ראשון) לקראת ההכרעה מחר של ועדת החוקה של המפלגה, בראשות השר חיים כץ, בדרישה של שרים וחברי כנסת לאפשר ליותר חברי כנסת מכהנים להיבחר ברשימה הארצית על חשבון נציגי המחוזות.



בדיון, שייערך במשכן הכנסת בנוכחות ראש הממשלה ויו"ר תנועת הליכוד בנימין נתניהו, יציג נתניהו את הצעתו לשינוי תקנון הבחירות המקדימות של מועמדי הליכוד לכנסת העשרים ואחת. ההצעה שתאושר מחר תובא לאישור מרכז הליכוד, שיתכנס לשם כך ביום שלישי הקרוב.
 
נתניהו גם יבקש מחר לאשר את בקשתו לאפשר לו שני שריונים ברשימת הליכוד לכנסת ה-21. כיום, מקומות 2 עד 16 ברשימת הליכוד מוקצים למועמדים המתמודדים ברשימה הארצית, הכוללת את כל השרים וחברי הכנסת המכהנים, ורק לאחר מכן משובצים נציגי המחוזות השונים במפלגה. 
 

שרים וחברי כנסת שנבחרו בבחירות הקודמות במחוזות באלפי קולות בלבד חוששים כי יתקשו להשיג את הקולות הדרושים כדי להתברג במקום ריאלי ברשימה הארצית, ועל כן הם לוחצים על נתניהו להגדיל את המיקום של הרשימה הארצית עד מעבר למקום ה-20. נציגי המחוזות מתנגדים לכך בתוקף.
 
גורם בכיר בליכוד אמר הערב: "ישנם שני לחצים מנוגדים. הלחץ הראשון הוא של חברי הכנסת שמתמודדים ברשימה הארצית שמטעמים מובנים מעוניינים לדחוק לאחור את מחוזות הבחירה. הלחץ השני הוא של נציגי המחוזות להשאיר את המצב כפי שהיה בבחירות לכנסת ה-20. מי שינצח הוא הלובי החזק יותר. הגיוני שלחברי הכנסת ולשרים יש לובי חזק יותר".
 
לעומתו, אמר חבר מרכז הליכוד וחבר ועדת החוקה אסי לוי כי "נתניהו מעוניין שחברי מרכז הליכוד יאשרו את בקשתו לשני שריונים ברשימה. לכן, אני מאמין שהמחוזות יתחילו ממספר 16 ברשימת הליכוד לכנסת, כפי שהיה עד כה".