משה (בוגי) יעלון מתעלם מהסקרים וממשיך לחרוש את המדינה בקצב מואץ, ואנשיו מבטיחים כי בקרוב תתפרסם רשימת תל"מ, מפלגתו החדשה, וגם רשימת תומכים ופעילים מרשימה. יעלון טרם סיכם על "חיבורים" או מיזוגים פוליטיים, כפי שהבטיח. לקראת ימי ההכרעה, הוא מנסה לייצב לעצמו רשימת תומכים או מועמדים מרשימה. ל"מעריב" נודע כי אחד התומכים הללו הוא סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן, שהיה מומלצו של ראש השב"כ יובל דיסקין לתפקיד ראש השירות, אך ברגע האחרון העדיף ראש הממשלה נתניהו את יורם כהן על פניו.

אילן התראיין אתמול לרדיו 103 וסיפר איך הפעילו ראשי המתנחלים את השפעתם ומחו נגד מינויו לסגן ראש השב"כ, בגלל שהיה ממונה בין היתר גם על המחלקה לסיכול טרור יהודי, ואיך התנגד הרב חיים דרוקמן, המנהיג הרוחני של הציונות הדתית, למינויו לתפקיד ראש השירות. "הייתי המומלץ של דיסקין", אמר אתמול אילן. "הרב דרוקמן, בצורה הכי גסה, ניסה להתערב במינוי, שלח מכתב לגבי ולאחר מכן פנה לראש הממשלה כדי שלא ימנו אותי לראש השב"כ. בסוף המועמד שהם רצו בהחלט זכה בתפקיד. הרב דרוקמן, שמקבל משכורת מהמדינה כראש ישיבות ההסדר, הכפיש אותי על לא עוול בכפי".

אילן, שכינויו בשירות היה "הגרוזיני", החל את דרכו באגף לסיכול ריגול רוסי, ובהמשך היה ראש דסק עזה וקצין המודיעין והמבצעים של המרחב. היה לו חלק נכבד במבצע לחיסולו של המהנדס יחיא עייש. באינתיפאדה השנייה ובמהלך מבצע חומת מגן הוא היה מפקד שב"כ בשומרון, אחר כך ראש אגף החקירות, ראש האגף לסיכול טרור וריגול ערבי־איראני וראש האגף לענייני ישראל וזרים. בשנת 2010 מונה לתפקיד סגן ראש השב"כ.

יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


עוד לא ברור אם אילן מיועד להשתבץ בצמרת רשימתו של יעלון לכנסת או שמא יסתפק בפעילות ותמיכה בה בלבד. אתמול הוא אישר כי הוא תומך ביעלון. "הוא היחיד שיכול להוציא את השלטון מהאיש המושחת והמפלגה המושחתת", אמר בתשובה לשאלת "מעריב", "ולהציל את הדמוקרטיה הישראלית מקריסה טוטאלית. כל האחרים - גנץ, לפיד, בנט, אורלי לוי, זה אומר שביבי שוב בשלטון". אילן, אגב, אינו אוחז בדעות שמאל. "אני לא שם", אמר. דעותיו בתחום המדיני־בטחוני קרובות לאלה של יעלון.

יעלון העלה אתמול לעמוד הטוויטר שלו תצלומים מסיור שערך במגזר הבדואי בחברת יעקוב אבו אלקיעאן, מעשירי העדה הבדואית בנגב ואחד ממנהיגיה הבולטים. גם אבו אלקיעאן, כך מתברר, הצטרף לתומכי יעלון וכנראה גם לתל"ם. אנשיו של בוגי משוכנעים שהתמיכה בו גדולה בהרבה מהמשתקף בסקרים (יעלון מקבל בסקרים בין אחוז אחד לשניים, פחות מאחוז החסימה). המו"מ בינו לבין בני גנץ, מנהיג "חוסן לישראל", נתקע לאחרונה לנוכח פערים אידיאולוגיים בולטים, שעיקרם המחלוקת על ישיבה משותפת בממשלה בראשות נתניהו: יעלון מתנגד בתוקף, גנץ לא שולל.