שר הביטחון לשעבר ויו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, כבר החל את מסע הבחירות שלו בניסיון שלו להגדיל את כוחו בכנסת הבאה. בראיון שנתן לליאת רון, בתוכנית "לא דופקת חשבון" ב"רדיו צפון" (104.5), לאחר תקופה ארוכה בה לא הסכים להתראיין בזמן כהונתו כשר הביטחון, הוא תקף את הדרך בה מתנהלת המדינה בכל הקשור לתקציב הביטחון, טען כי משרד האוצר משקר, טוען כי נתניהו החל במניפולציות בכל הקשור לקולות המצביעים, ולסיכום התייחס גם לאפשרות כי נתניהו יהיה ראש ממשלה עם כתב אישום נגדו.



"כל הסקרים שפורסמו לאחרונה הם בגדר מניפולציה בלבד. ככה זה שעושים סקר אינטרנטי. שליש ממדינת ישראל לא משתמשת באינטרנט בעברית, ושעושים סקר כזה, אין שום דבר כזה במציאות. לפי הסקרים, הילרי קלינטון היא נשיאת ארה"ב ובוז'י הוא ראש הממשלה. אם אני לוקח את הסקר בקלפי, אני יודע מה קיבלה ישראל ביתנו, ברור לי שלא נקבל פחות מ-10 מנדטים. מי שהצביע לנו בבחירות המקומיות גם יצביע לנו בבחירות המוניציפליות". 


"עשינו סקר שלנו לפני שבוע, סקר עומק שאנחנו עושים אחת לשנה, 45 אחוזי נשאלים בפלאפון, 35 אחוזים בטלפון הנייח ו-20 אחוזים באינטרנט. כמו שנתניהו בבחירות האחרונות השתמש ב'ערבים נוהרים לקלפיות', כך הוא עושה סקרים מטעם על מנת להסביר לבוחרים שאתם שמים את הקול שלכם על מפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה, לכן תצביע ליכוד. אנחנו שמונה מנדטים לפי הסקר שלנו, כמו העבודה, והליכוד 26 מנדטים". 

הקמפיין שנעשה למיגון הצפון הניב חצי מיליארד, אבל רק 320 מיליון ש"ח הועברו מהאוצר 
"אני רוצה לתקן אותך", הפתיע ליברמן והוסיף: "עברו רק 80 מיליון ש"ח. אני יכול להגיד לך שעד שאני הגעתי למשרד הביטחון אף אחד לא דיבר על זה. אני היחיד שהביא את זה לקבינט. היה מישהו שדיבר על זה? אין שר ביטחון אחד שגיבש תוכנית כוללת למיגון הצפון. הקבינט אישר את זה, והיו אמורים תוך חודש וחצי למסור 500 מיליון ש"ח, אבל עשו ישראבלוף, לקחו מתקציבים קיימים, שהקציבו לביטחון, ואמרו במשרד כזה יש 40 מיליון ש"ח? בוא נשים את זה בסל של ה-500. כסף חדש, בסופו של דבר, זה 80 מיליון ש"ח בלבד. כל השאר זה 'ישראבלוף' נטו. העובדות הן, שאני, כשר הביטחון, הוצאתי 150 מיליון ש"ח ליישובי קו העימות ועל הגדר, כמו שלומי וזרעית".
אנחנו יודעים שגם עכשיו המצב לא טוב
"מערכת הביטחון כולה בקריסה מבחינה תקציבית. אין יכולת לסיים כרגע את 2019, עם כל התקציבים. כי תקציב הביטחון זה לא טייס אוטומטי, זאת פונקציה של רמת האיומים. כמות האיומים זה משהו שאף אחד לא ציפה ולא ידע, ואין שום קורלציה בין האיומים החדשים לבין תקציב הביטחון שקוצץ.
למרות הכל, הזרמנו 150 מיליון ש"ח. זה מה שיכולנו לעשות ולהפנות לשם את הכסף. גם כשגיבשתי תוכנית, אף אחד לא עזר וטרח, וגם אחרי שקיבלנו החלטה, אז מיסמסו את זה".
צריך להמשיך למרות כתב האישום. אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
איך אפשר להביא את הכסף?
"האוצר מורח את האזרח, משקר בפנים, מעמיד מצגת שווא, אין 350 מיליון ש"ח, יש רק 80 מיליון ש"ח. נקודה".
שר האוצר אמר כאן בקולו שאלה הכספים שהועברו
"ישראבלוף, אין כסף חדש. העבירו כספים מסעיף לסעיף. זה הכל תרגילי חשבון. אני יכול להגיד שאנחנו נמצאים במצב לא טוב, לא רק עניין של תקציבים, זה רוח המפקד, זה העניין של לקחת אחריות. אנחנו לא נמצאים במצב טוב. מי שמנצח זה מי שיותר חזק ברוח. הרוח הרבה יותר חשובה. הרוח שנושבת היום מהקבינט זה רוח של תבוסתנות. תראי מה קורה בדרום. אנחנו מעבירים כסף מזומן לחמאס וחוטפים רקטות ובלוני תבערה בלילה". 
"מה שקורה בצפון הוא שיש כאן דברים שמחייבים החלטה אסטרטגית. הבעיה היא רקטות מדויקות שמגיעות לכל נקודה במדינת ישראל. קיבלתי החלטה ש שלא כל אחד היהה מקבל - לקום ולעזוב את משרד הביטחון. אני חושב שקודם כל צריך עקרונות. אנחנו צריכים לקבל החלטות בצפון ובדרום. הפופוליזם אוכל כאן כל חלקה טובה".

חסרים מיליארדים לביטחון

"אנחנו צריכים לחיות, אח"כ לחיות טוב. אני לא נכנס לפן אופרטיבי. צריך לקבוע אסטרטגיה עם סדר עדיפויות ברור. למרות כמה שזה לא נעים, אנחנו נצטרך להגדיל בצורה משמעותית את תקציב הביטחון. אנחנו צריכים לתת מענה במישור הביטחון. התקציב הוא פשוט לא נותן מענה. חסרים מיליארדים לביטחון". 
"צריך לקבוע אסטרטגיה, לא להתעסק ביחסי ציבור, אם אנחנו רוצים לשרוד. התקציב כרגע לרשות מערכת הביטחון הוא חסר. איראן, חזבאללה עם הפיתוחים החדשים, הרוסים בסוריה, כל מה שקורה, הטורקים בסוריה, יש פה שורה של איומים. רואים את כל הפיתוחים האחרונים ברצועת עזה, צריך להבין שאנחנו לא חיים בצפון אמריקה או בסקנדינביה".
צריך להבין שחזקת החפות קשורה גם לראש הממשלה, אני נמצא באופוזיציה. יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה גם עם כתב אישום, כי כל עוד הוא לא הורשע, הוא זכאי. לא הפרקליטות, לא המשטרה ולא התקשורת תכריע. אני רואה את ראש הממשלה, זה לא דין בוזגלו או ליברמן. אני התפטרתי משר החוץ וחזרתי אחרי זיכוי, אבל ראש הממשלה לא יכול לחזור. הוא חייב להמשיך ולתפקד עד להכרעה לבית המשפט".