מרכז הליכוד יכונס הערב (שלישי) בתל אביב לדיון, שצפוי להיות סוער במיוחד, בשינויים שראש הממשלה ויו”ר התנועה בנימין נתניהו מבקש להכניס בשיבוצים ברשימה. חברי מרכז רבים חוששים כי נתניהו מבקש לדחוק את מיקומם ברשימת הליכוד לכנסת ה־21.
 
ועדת החוקה של הליכוד עמדה להתכנס אמש בכנסת בהשתתפות נתניהו, שעמד להציג שם את תקנון הבחירות החדש של התנועה, הכולל את תוכנית השיבוצים שלו. אולם הדיון נדחה להיום בשל “ההודעה הדרמטית” של ראש הממשלה. רשמית נמסר כי נתניהו ביקש את הדחייה בגלל מותו של משה ארנס.
אתמול הפיצו חברי מרכז מסמך, שלטענתם עמד לעלות לאישור בוועדת החוקה, שלפיו נציגי המחוזות ברשימת הליכוד לכנסת הבאה ייבחרו רק מהמקום ה־20 במקום מהמקום ה־16 בכנסת הנוכחית. זאת כדי לפנות מקום לשרים ולח”כים מכהנים, החוששים כי לא ייבחרו שוב.
 

כיום המקומות 2 עד 16 מוקצים למועמדים המתמודדים ברשימה הארצית, הכוללת את כל השרים והח”כים המכהנים כיום. רק לאחר מכן משובצים נציגי המחוזות השונים במפלגה.
 
“בבחירות הקרובות צפוי טבח פוליטי. כל מי שנבחר בפעם הקודמת במחוזות חייב להתמודד ברשימה הארצית. רבים חוששים שיישארו בחוץ ולוחצים על נתניהו להגדיל את המקומות ברשימה הארצית על חשבון המחוזות. לא נסכים לכך. בלי חברי מרכז אין ליכוד”, הסביר אחד מחברי המרכז.

בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם

 
כדי לנסות למנוע את אישור השיבוצים החדשים עתרו מספר חברי מרכז, בהם אלי נגר ועו”ד אביעד ויסולי, לבית הדין של הליכוד, כדי לדחות את ישיבת המרכז. ויסולי טען בעתירתו כי עד אתמול לא פורסם תקנון הבחירות הקובע את מיקום רשימת המועמדים לכנסת כגון הרשימה הארצית, המחוזות, המקומות המיועדים לנשים ומיקום המגזרים.
 
לבסוף הוחלט במנהלת הליכוד כי מרכז הליכוד ישמע הערב את עמדות חברי המרכז, אחרי שיו”ר המרכז השר חיים כץ יציג את הצעת ראש הממשלה. עם זאת, לא יתקיימו הצבעות. ההכרעה בנושא נדחתה לכינוס נוסף של המרכז שיתקיים בשבוע הבא.