ועדת החוקה של הליכוד אישרה היום (שלישי) את הצעת ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, לפיה יוקצה לו שיריון במקום ה-21, וכן את הבאת הצעה נוספת לשיריון במידת הצורך לפני הבחירות. ההצעה תובא לדיון במרכז הליכוד הערב, כאשר ראש הממשלה ישתתף בישיבת המרכז הערב בשעה 18:00, בגני התערוכה. הישיבה סגורה לתקשורת. ההתצבעה עליה תהיה ביום בישיבה נוספת ביום ראשון.

כזכור, הוועדה קיימה דיון סוער בנושא הרכב רשימת המפלגה בכנסת הבאה. גורמים בוועדה אמרו בשיחה עם "מעריב אונליין" כי ראש הממשלה מבקש שני שיריונים עבורו, במקומות ה-19 וה-21, זאת בעוד שנציגי המרכז דורשים לאפשר לו רק מקום אחד ברשימה. במהלך הדיון הסוער, הורחק מהאולם לזמן קצר חבר המרכז אסי לוי, שדרש בתוקף כי השיבוצים למחוזות ולמגזרים יחלו כמו ברשימה הקודמת, במקום ה-16 ולא במקום ה-20 כפי שהוצע כעת. 

המקומות השמורים למחוזות ולמגזרים יחלו במקום ה-19, לעומת ה-16 בבחירות הקודמות. המקום השמור למגזר הלא יהודי, שבו אמור להיבחר השר איוב קרא, יהיה על פי ההצעה במקום ה-31, הספק ריאלי. כמו כן, המשבצת של מחוז יו"ש, תידחק לפי הרשימה שמציע נתניהו למקום ה-38 והלא ריאלי. הבטחת ייצוג לעולים נדחתה למקום ה-28 והייצוג לצעירים ל-33. מיעוטים נמצאים במקום ה-35 בלבד.

עו"ד אבי לוי היועץ משפטי של הליכוד. צילום: מרק ישראל סלם
אם השיריון לנציג המגזר הדרוזי יידחק או יבוטל כליל, קרא יתקשה להתמודד שכן במקום כמה אלפי קולות בודדים הוא יזדקק למספר גדול בהרבה. הדבר אומר שכל השרים והח"כים שמכהנים כיום, יצטרכו להתמודד ברשימה הארצית. מסיבה זו, מופעל לחץ רב במטרה להשאיר כמה שיותר מקומות עבורם ברשימה הארצית, ולהזיז את חברי המרכז והמחוזות אחורה ברשימה. דיון על הנושא יתקיים בכינוס מיוחד של מרכז הליכוד בגני התערוכה, הערב בשעה 18:00. ככל הנראה, ההצבעה על אישור ההחלטה תתקיים רק בשבוע הבא.

בתוך כך, הודיע היום האלוף במיל' עוזי דיין על התמודדותו ברשימת הליכוד לכנסת כנציג מחוז מישור החוף בפריימריס הקרובים של הליכוד, שייערכו ב-5 בפברואר. "אתגריה הביטחוניים של מדינת ישראל הולכים ומתעצמים", אמר דיין. "אנו עדים להסלמה בגבול הצפון ובעזה ולהתרבות הפיגועים הקשים ביהודה ושומרון, אשר גבו מחירי כבדים בנפש בשבועות האחרונים. בעת הזו, כאשר איראן נושפת בגבולה הצפוני של ישראל, מחבלים חופרים מנהרות מתחת לרגלי התושבים בדרום ובצפון, מחבלים מבצעים פיגועים קשים ביותר ביו"ש הכרחי כי תיק הביטחון יישאר בידי הליכוד וכי בתפקיד שר הביטחון יכהן אדם אחראי, מנוסה ובעל הבנה בענייני הביטחון של ישראל, כמו גם באתגרים האזוריים הניצבים לפתחה.

עוזי דיין. צילום: מירי צחי
עוזי דיין. צילום: מירי צחי


"עשרות השנים בהן כיהנתי בתפקידים ביטחוניים בכירים ורגישים ביותר, ביניהם סגן הרמטכ"ל, מפקד סיירת מטכ"ל, ראש המועצה לביטחון לאומי ותפקידים נוספים, מכשירות אותי לכהן כשר הביטחון של מדינת ישראל, הניצב לצידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהנהגת המדינה לביטחון בכל הגזרות", מסר דיין.