גורם בכיר בליכוד אמר הערב (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מתכוון לשריין בבחירות הקרובות מקום ברשימת הליכוד לחבר הכנסת בני בגין, ולפיכך ההערכה היא כי בגין יפרוש ולא יתמודד בפריימריז.



כזכור,  נתניהו שריין בבחירות הקודמות את בגין במקום ה-11 ואת ענת ברקו במקום ה-23. ההודעה על שריון בגין הגיעה אז רק שעות אחדות לפני סגירת הרשימות לכנסת.



את המגעים מול בגין ניהל בזמנו שר הביטחון דאז, משה (בוגי) יעלון, ששוחח עמו כמה פעמים וקיבל את ברכתו של נתניהו לשם כך. בעקבות צירופו של בגין, ד"ר ענת ברקו, שהיתה אמורה להיות משוריינת במקום ה-11, הוזזה למקום ה-23 ברשימה. חבר הכנסת בגין בתגובה: "לא משיב. פשיטא".



באוקטובר האחרון דיבר בגין בכנס בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה ואמר כי "חוק הלאום לא פוגע באופן מעשי בשוויון הזכויות במדינת ישראל, אבל הוא מבזה את עיקרון השוויון ואת מדינת היהודים. לו נכנסה לחוק הלאום התוספת - 'ולקיים את שוויון הזכויות לכל אזרחיה' היא הייתה פותרת בעיות רבות גם בהרגשה וגם הלכה למעשה". לדבריו, הוא הניח כבר אתמול על שולחן הכנסת הצעת חוק פרטית לתיקון חוק יסוד הלאום ובה תוספת זו. 



הוא הוסיף כי הוא חושש כי המצב הביטחוני עלול לגרום לניסיון להעביר חוקים שיפגעו בקבוצות מיעוט בחברה הישראלית. "בימים של מתח ביטחוני בו אנו נמצאים, אנחנו צריכים להיות מאוד מאוד זהירים ולפקוח עין ולעמוד על המשמר בפני חקיקה מזורזת בחסות הכותרת המחסנת 'חוק יסוד' שעלולה לשלול חוקי יסוד קיימים מאזרחים ומקבוצות מיעוט", אמר.



לגבי היחס של ממשלות נתניהו בעשור האחרון כלפי האזרחים הערבים, אמר ח"כ בגין כי מדובר בממשלות שקידמו בהחלטותיהם את המגזר הערבי יותר מכל הממשלות בעשורים הקודמים וכי בזכות מדיניות זו, "אפשר לומר כי בשנים האחרונות, רבים מהאזרחים הערבים נעים למרכז המפה הכלכלית והחברתית בישראל".



ח"כ בגין אף התייחס לחוק העמותות ואמר כי במתכונתו הנוכחית, הוא לא רואה בעייתיות בחוק. "תשאלו את שרת המשפטים, היא תאמר לך שאין בו כלום. עקרנו העוקצים, הקהינו עוקצים אחרים - לא שמעתי על אף עמותה שנפגעה. אני התנגדתי לנוסח הראשון, אני לא מאושר מהגישה לחקיקה אבל זו דוגמא טובה שיש כנראה הבדל בין התבלינים שרוקחים לבין התוצאה הסופית".