ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, קרא הבוקר (רביעי) ליו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, לנהל משא ומתן על הישארות במפלגה. בראיון לגלי צה"ל אמר עודה כי הפילוג יסייע לראש הממשלה בנימין נתניהו ולימין, ואמר כי הרשימה הערבית חייבת להישאר מאוחדת בשל חוק הלאום. עם זאת, חבר הכנסת טען כי מפלגתו, חד"ש, צריכה להמשיך לעמוד בראש הרשימה המשותפת.



"אני רוצה שהוא יישאר, אני מוכן לעשות הכל כדי לשמר את מרכיבי הרשימה המשותפת", אמר עודה. "מנהיג צריך לאחד. יש לו זכות לבקש כל דבר, סקר דעת קהל זה אחד האמצעים אבל הוא לא היחיד. זה דבר שעולה ויורד אבל זה לא הממד היחיד. מה שיותר חשוב זה התקופה שאנחנו חיים בה. אנחנו חיים כמיעוט נרדף אחרי חוק הלאום, מי שמפלג אותנו עוזר לימין ונתניהו. זו לא כוונת טיבי אבל חייבים להישאר מאוחדים".

"זה לא אישי בכלל. לא רק חד"ש, גם מפלגות אחרות, כולם הסכימו שהתפקיד מגיע לחד"ש בגלל תפקידה ההיסטורי", טען חבר הכנסת. "לא נולדנו היום, אנחנו יודעים כל מפלגה כמה היא מקבלת ולכן אני קורא לו למו"מ יחד איתנו, שנשב ונשבור את הראש, שישמעו קולות מבחוץ של טעם. להגיד 'אני מקבל איקס מנדט או שאני עוזב את האחדות' - אני חושב שזה לא צריך להיות בצורה כזאת. אני פונה לטיבי בצורה אחראית".

"אני מכבד כל בן אדם, אפילו בן אדם שמתפלג עכשיו יכול לחזור בהמשך. אנחנו היינו הכוח השני בגודלו לפי סקר מעריב. אני מסתכל על הפילוג בין פתח לחמאס, על מלחמת האחים בכל העולם הערבי", אמר יו"ר הרשימה המשותפת. "פה יש אחדות, חייבים לשמר אותה".

"לא השאירו לנו ברירה"

"אני חושב שיש לו ניסיון מספיק. יש אחוז חסימה גבוה ביותר אבל זה לא רק זה. זו לא אחריות, אנחנו מרגישים מיעוט נרדף, אז מה פתאום עכשיו להתפצל?", שאל עודה. "אנחנו צריכים להראות אחדות של הקבוצה שלנו ושל הכוחות הדמוקרטים היהודיים - זו האחריות שלנו".

כזכור, טיבי הודיע אתמול כי סיעתו תפרוש מהסיעה המשותפת וככל הנראה בכוונתו לרוץ באופן עצמאי. בתע"ל אמרו כי שאר המפלגות דחו למעשה את דרישת תע"ל לסקר ולשיתוף הציבור בקביעת הרכב הרשימה כדי לשקם את הרשימה המשותפת מול הקהל של תע"ל. 
"הדרישות שהעלו שלוש המפלגות לרבות להשאיר את המפתח לפי בחירות 2013 היו כאלה שלא השאירו לנו ברירה. תע"ל תציג את הנבחרת החזקה ביותר ותצרף כוחות חדשים. רק סקר והתחשבות בדעת הקהל הוא הפתרון".