יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (רביעי) כי מדיניות הממשלה בנוגע לרצועת עזה כשלה, וכי ישראל נכנעה לטרור וסיפקה "ניצחון לחמאס" בסבב האלימות האחרון. שר הביטחון לשעבר הגיב לדבריו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט אתמול בשדרות לפיהם "חמאס רואה ניצחון במהלכים הפוליטיים שקורים בישראל כתוצאה מהטרור". 
"קודם כל צריך להודות לרמטכ"ל על עשרות שנים של תרומה לביטחון ישראל ולאחל לו הצלחה בדרכו החדשה", אמר ליברמן. "הניצחון של חמאס הוא ניצחון כי זו כניעה לטרור נטו. הוא שמח שקיבל 30 מיליון דולר במזומן, ממשלת ישראל הגדילה מרחב דיג ל-12 מייל, באמצעות אלימות להגדיל אספקת חשמל, נתנה חסינות לראשי טרור שקוראים לרצוח יהודים ולא חוששים משום דבר".
"כל שר ביטחון, בירושלים וגם בוושינגטון, שרואה שמישהו כופה מדיניות שגויה לא צריך להישאר שנייה אחת", הוסיף. "כאשר אנחנו סופגים 500 רקטות ומקבלים הפסקת אש עם חמאס בתנאים שלו. אחרי  כל מה שקיבלו ראינו רקטות, וטיסן עם חומרי נפץ, וחיכוך בגבול הרצועה וקריאה יומיום לרצוח יהודים".

"והם מגדילים תקציבים לזרוע הצבאית ואנחנו מממנים טרור נגד עצמנו", אמר שר הביטחון. "זו האחריות של הדרג מדיני, ורה"מ והקבינט כשלו בהחלטות בנוגע לעזה. אני לא דבק בכיסא אני חושב שקיבלתי החלטה נכונה".


הזרוע הצבאית של חמאס. צילום: רויטרס
הזרוע הצבאית של חמאס. צילום: רויטרס

 
יו"ר ישראל ביתנו אמר כי מפלגתו תצטרף לממשלה עתידית רק אם דרישותיה יתקבלו. "ללא ספק העדיפות הראשונה שלי זה משרד הביטחון אבל קודם כל צריך להצליח בבחירות", אמר ליברמן.

"אנחנו מצטרפים לפי קווי יסוד ונדרוש חופש פעולה מוחלט נגד הטרור ואת גיוס בני הישיבות, גם במקרה זה הייתה כניעה לליצמן. כוחות הביטחון תפסו את ברגותי, אחד מראשי המחבלים ואפשר רק להצטער שחוק עונש מוות למחבלים שהליכוד חתם איתנו עליו אבל בסוף טרפד אותו".
ליברמן התעקש שהסקרים לא מייצגים נכון את התמיכה במפלגתו וחזה כי תצליח יותר מהתחזיות. "אני מתחייב בשידור שנביא 9 מנדטים. אין שום חיבורים יש לנו משנה סדורה, אנחנו המפלגה היחידה שאומרת כן לביטחון, לא לטרור, כן ליהדות, לא לכפייה דתית", אמר חבר הכנסת.

"אנחנו רוצים ממשלת ימין אבל לא נדבקים לכיסא", הוסיף. "הצטרפתי לשרון כשאמר 'דין נצרים כדין תל אביב' אבל כשעשה התנתקות עזבנו אותה. גם בנושא גיור ונישואים אזרחיים - חיילי צה"ל נלחמים ומתים בשביל מדינת ישראל אבל כשמשתחררים לא יכולים להתחתן וצריכים לנסוע לקפריסין ולבולגריה".