חבר הכנסת מיקי רוזנטל (מפלגת העבודה) הודיע היום (רביעי) כי הוא יפרוש מהכנסת בתום הקדנציה הנוכחית ולא יתמודד לכנסת ה-21 במסגרת הבחירות המוקדמות במפלגה. "אני פורש מפוליטיקה מפלגתית, אך איני פורש מהציבוריות הישראלית", אמר רוזנטל. "אמשיך להיאבק על דמותה של ישראל כמדינה יהודית, שוויונית וחותרת לשלום, חברה צודקת יותר ומושחתת פחות".



"אף פעם לא ראיתי בחברותי בכנסת מטרה והפוליטיקה בעיני היא רק אמצעי. אני מסכם בגאווה את שש שנות שירותי בכנסת, עם חקיקה משמעותית מאוד  ועבודה פרלמנטרית מעמיקה, לא פופוליסטית". לדבריו, את הפוליטיקה עצמה מעולם לא חיבבתי ומעולם לא הצטיינתי בה. כל חיי המקצועיים הייתי מהמובילים ולשם אני שואף. אני מאמין בכל לבי באחריות אישית של אנשי ציבור ולא רק בדיבורים. אני שותף לכישלונה של מפלגת העבודה, מסיק מסקנות ולוקח על כך אחריות".



רוזנטל סיכם: "חבר כנסת באופוזיציה דומה למדי לשוער כדורגל. הוא עובד במניעה. מניעה של מהלכים שרירותיים, פוגעניים וסקטוריאליים. על אף שלרוב תהיה התהילה של החלוצים והמבקיעים, אני גאה בתפקידי כשוער באופוזיציה. מנעתי כוונות זדון רבות של הממשלה. זהו תפקיד כפוי טובה אבל חשוב מאוד לדמוקרטיה. אני מודה מאוד לכל מי שנתן בי אמון, שמח שהצלחתי לסייע לאלפי אנשים ומתנצל בפני מי שלא עלה בידי לפתור את בעיותיו".



יו"ר מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג, כתבה בטוויטר: "מיקי יקר, שותף אמיץ ולוחם בשחיתות על כל צורותיה, וגם חבר אישי: באמת שהיית 'לא פוליטיקאי' במובן הטוב של המילה, מאלה שיודעים שפוליטיקה היא שינוי מציאות שלא מתחיל ולא נגמר רק בכנסת. זו דרך משותפת ואין לי ספק שנמשיך בה יחד".




עד כה הודיעו מספר חברי כנסת כי לא יתמודדו לכהונה נוספת: אלי אלאלוף ורחל עזריה מכולנו, יצחק וקנין מש"ס, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי מבל"ד ודב חנין מחד"ש.