בדרך לקריה? ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר יואב גלנט מסרו היום (רביעי) הצהרה משותפת, בה הודיעו על הצטרפותו של איש כולנו לשעבר לליכוד. מוקדם יותר אישרה הכנסת את מינויו של גלנט לתפקיד שר העלייה והקליטה. 

ראש הממשלה תיאר את מסלול הקריירה של גלנט ואמר לו: "היית שר מצוין בממשלה וגם כחבר קבינט, התרשמתי עמוקות מהאחריות שלך, מהמקצועיות שלך, מהדרך שבה סייעת לי ולממשלה לקבל החלטות מאוד חשובות ומאוד נועזות כדי להתמודד עם האתגרים, מניעת ההתבוססות האיראנית בסוריה ועוד אתגרים. התרומה שלך תהיה לא מעטה בשירותינו. מה שאני רוצה להגיד במעמד הזה הוא ברוך הבא".

גלנט אמר: "למעלה מ-30 אני חייל בשירותה של מדינת ישראל, שדות הקרב מוכרים לי ביותר כחבר קבינט, לאורך שנות שירותי הרבות פיקדתי על מבצעים רבים, חלק מהם נשאר חסוי. מעולם לא נרתעתי מאתגרים. בעשרות שנות השירות פעלתי עם אחיי הלוחמים במקומות רחוקים ומסוכנים, אני נושא באחריות. מקור העוצמה ממנו ינקתי כוח הוא אמונתי המוחלטת בחיוניות מדינת ישראל וצה"ל כגורם המבטיח את נצחיות עם ישראל בציון ובתפוצות".

גלנט פנה לראש הממשלה ואמר לו: "בשנים האחרונות אני עוקב מקרוב אחר האופן המרשים בו אתה מנהיג את מדינת ישראל בעולם סוער ואזור עוין. אני נמצא לצדך ורואה את שיקול הרוח בהחלטות מורכבות ביותר, בנושא מרכזי אחד - ביטחונם של אזרחי ישראל, וביצור מעמדה. למרות המאבק נגדך, וכדרך הציונית, אני רואה איך אתה מנווט בחוכמה ובנחישות את מדינת ישראל למציאות רבת אתגרים. אני גאה להצטרף לליכוד, ומצפה לקחת חלק מרכזי בהמשך העשייה הביטחונית, הכלכלית והאזרחית. זוהי זכות בשבילי להיות חלק מהליכוד, התנועה החברתית הגדולה בישראל. הממשלה הבאה תורכב על ידי נתניהו, ביטחונית עם תפיסה חברתית וכלכלית. תודה על האמון והשותפות, יש לזכור שלא תמו מלחמות ולא נדם שאון הקרבות".

נתניהו הוסיף לאחר מכן: "גלנט הוא אדם עם כישרון, אחריות. ישראל היא אי במרחב גועש והצלחנו להדוף סכנות כבירות שמעצמות לא היו מצליחות. בתבונה ונחישות. אני נעזר ביואב, בניסיון שלו, ובעצה שלו ומתכוון להמשיך לעשות זאת".
 
בשבוע שעבר עזב גלנט את כולנו. בהודעה מטעמו ומטעם יו"ר כולנו, משה כחלון,  נמסר כי "השר גלנט כיהן בממשלה כחבר קבינט מדיני ביטחוני ושר הבינוי והשיכון מטעם מפלגת כולנו. השר גלנט היה שותף למהפכה החברתית שהוביל השר כחלון בתחום הדיור ובמסגרתה הוטמעה תכנית מחיר למשתכן, נחתמו הסכמי גג בפריפריה ובמרכז, חודש פרויקט שיקום שכונות ונקנו אלפי דירות לטובת הדיור הציבורי".
השר גלנט אמר כי "בשנים האחרונות זכיתי לשרת את הציבור בישראל כשר וכחבר קבינט, בהמשך ל 35 שנות שירותי בצה"ל. אני רואה עצמי ממשיך ותורם למדינת ישראל בעיקר בתחום בו עסקתי כל חיי - ביטחון ישראל וההגנה על הארץ ותושביה. ברצוני להודות לידידי שר האוצר משה כחלון ולחברי סיעת כולנו על שיתוף הפעולה וההובלה המשותפת של תחום הבינוי והשיכון ועל העשייה הכלכלית והחברתית למען החברה הישראלית".

בתשובה לשאלת מעריב האם רוסיה מנסה להתערב בבחירות בישראל, ענה נתניהו כי "ישראל ערוכה לכל תרחיש, אין מדינה שערוכה טוב מאיתנו".