"ראיתי את כל החסמים שהציבה החירשות בחייהם של אבי ואמי", אומרת שירלי פינטו, המצטרפת החדשה לרשימת "הימין החדש" בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, פעילה חברתית לקידום זכויות חירשים וממקימי המרכז הישראלי ללימודי חירשות. פינטו התראיינה היום (רביעי) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, וסיפרה על דרכה לפוליטיקה, מדוע בחרה להצטרף למפלגת של בנט ושקד, ומה היא מתכוונת לשנות בכנסת.



"גדלתי בבית של הורים חירשים. ראיתי את התסכולים שלהם ואמרתי שהעתיד שלי לא ייראה ככה. אני לא אסבול את המציאות הזאת", אומרת פינטו. לגבי מקומה ברשימת הימין החדש סיפרה כי "כרגע אנחנו בדיונים על המקום ברשימה, ונפרסם את זה בקרוב. זה יהיה מקום ריאלי". 



על מנהיגי המפלגה, בנט ושקד, מספרת פינטו כי הם מכירים מלפני שנים רבות. "אני מכירה אותם מלפני כמה שנים. הייתי פעילה חברתית, ואני עדיין פעילה חברתית, בארגון שווה מול שווה, והעלינו את המודעות של שפת הסימנים בישראל. הם הראו נכונות להשתתף בקמפיין, משם היו המון צמתים שהתעניינו, נורא התרשמתי מהם והחלטתי להצטרף".

פינטו, שמתגוררת כעת בקריות עם בעלה, חירש גם הוא, מספרת על תחילתה בעולם הפוליטי: "כשהייתי סטודנטית, הייתי מתמחה של קרין אלהרר מיש עתיד, וחיפשתי מקום שיעזור לי עם שוויון הזדמנויות מלא, חיפשתי מקום שאני יכולה להראות את זה. ראיתי את הקול קורא שהיה לסטודנטים והלכתי על זה. הייתי תקופה קצרה, ההתמחות הסתיימה, וראיתי שהאג'נדות שלי ושל המפלגה אינן תואמות, כי אני ימנית בדעותיי". 
אמא שלך חירשת ועיוורת מאה אחוז. איך מתקשרים איתה?
"היא לא רואה ולא שומעת שום דבר. מתקשרים איתה בשפת סימנים במגע. זה אומר שאדם חירש עיוור מניח את ידו של השני, ומדברים באמצעות המגע. כשאכנס לכנסת ארצה להנגיש את המליאה. אני רוצה להגיד לכל מי ששומע את הריאיון - אפשר להגשים כל חלום, גם אם קשה".