יו"ר מפלגת "חוסן לישראל", הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, יעשה בשבוע הבא, ביום שני, הופעה פומבית ראשונה במסגרת תפקידו הפוליטי, בשעה שיתייצב בפני פעילי "המטה לתיקון חוק הלאום" שיפגינו מול ביתו בראש העין. זוהי תהיה הופעתו הפומבית הראשונה כאמור, שכן גנץ עוד לא החל בקמפיין הבחירות, וטרם פרסם את הרשימה שתרוץ איתו בבחירות. 



ההפגנה מול ביתו של גנץ תיעשה מטעם המטה לתיקון חוק הלאום, הכולל אזרחים ישראליים מודאגים, בהם אל"מ במיל' אמל אסעד, ראשי ההנהגה הדרוזית בישראל, בכירים במערכת הביטחון לשעבר ובכירים במערכת הציבורית, ארגונים חברתיים שונים ורבים מאוד מאזרחי המדינה, שהחליטו לחדש את המחאה בנושא.



המטה דורש תיקון של נוסח חוק הלאום, ושילוב המילים דמוקרטיה ושוויון זכויות לכל אזרחי המדינה ברוח מגילת העצמאות. במסגרת המאבק המתחדש הוחלט ללחוץ על ראשי המפלגות והמועמדים הבולטים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר חוסן לישראל בני גנץ, ראשי הבית היהודי בנט ושקד, יו"ר העבודה אבי גבאי ויו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס, להתחייב לתיקון החוק מיד עם התכנסות הכנסת ה-21.



בתוך כך, במטה הוחלט לקיים צעדות מבתי יד לבנים בכל ישוב לעבר בית ראש המפלגה שמתגורר באותו מקום. הפעילות הראשונה תהיה בראש העין, שם מתגורר הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. גנץ צפוי לצאת את מטה המפגינים ולהצהיר כי הוא תומך בדרישתם לתיקון חוק הלאום. במערכת הפוליטית מצפים בדריכות לנאום הבכורה של גנץ, שנרשם לפי הסקרים עד כה כמתמודד הבולט ביותר והאפשרי להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. 



אמש דווח כי אלון שוסטר, לשעבר ראש מועצת שער הנגב וכיום חבר קיבוץ מפלסים, מצטרף למפלגת חוסן לישראל. שוסטר הודיע השבוע כי הוא מסיים את תפקידו כיו"ר קיבוץ חצרים. שוסטר וגנץ הם חברים מזה 40 שנה ושירתו זה תחת פיקודו של זה. שוסטר סרב להגיב לדברים.