המשטרה תקיים השלמת חקירה טכנית-נקודתית בתיק 4,000 (בזק-וואלה), כאשר במסגרת זו צפויים להעיד מספר עדים בפרשה, כך לפי גורמים המעורים בפרטים. עם זאת, לא צפויות השלכות מהותיות למהלך על מועד פרסום החלטת היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, ביחס לתיקי נתניהו, וכפי הנראה ההחלטה תתקבל בטרם הבחירות. 



במהלך בחינת חומרי החקירה האמורה, בטרם נקבע מועד השימוע לנתניהו, ביקש היועמ"ש לבצע השלמה של החקירה בנוגע לנושא "מינורי ונקודתי", כך לפי הגורמים. במסגרת זו, יוזמנו למשרדי להב 433 במשטרה מספר עובדים לשעבר באתר "וואלה" למסירת עדות בעקבות התבטאות שעלתה באחד מכלי התקשורת. 



ההערכה היא כי ההשלמה הנדרשת - אין בה כדי להשפיע על מועד קבלת ההחלטות בעניינו של ראש הממשלה, וכן לא בעניין פרשת 4,000, וזו תתקבל כמתוכנן כבר במהלך החודש הקרוב. "זה משהו נקודתי בלבד. אין בזה כדי להשפיע על מועד קבלת ההחלטות", נמסר למעריב.  



כפי שפורסם הבוקר במעריב אונליין, היועץ המשפטי לממשלה ואנשיו, יחד עם בכירי פרקליטות המדינה, עובדים במאומץ על ניתוח תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת לקבל החלטה באשר להגשת כתב אישום נגדו בהקדם. בכיר בפרקליטות אמר ל"מעריב אונליין" כי קיים כבר תאריך צפוי להחלטה על השימוע והוא 20 בפברואר. התאריך אמנם לא מחויב ועשוי להשתנות, אך היעד הוא להספיק הכל עד לתאריך זה


.

מה מיוחד בתאריך הזה ומדוע כל כך חשוב להספיק להחליט על השימוע בעניינו של נתניהו דווקא עד ה-20 בפברואר? בדיקת "מעריב" מעלה כי המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת הוא ה-21 בפברואר. נראה, אם כן, שהיועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מעוניינים לאפשר למפלגות השונות ולמתמודדים השונים לדעת את מצבו המשפטי של נתניהו על בוריו עוד לפני סגירת הרשימות. זאת, על מנת לאפשר למועמדים לקבל החלטה מושכלת על התמודדתם, כשכל הקלפים כבר ידועים לכולם. 
ל"מעריב" נודע גם כי גם במערכת הפוליטית פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לקבל את ההחלטה עד לתאריך זה, כדי שהשפעתה על מערכת הבחירות תצומצם למינימום האפשרי.