הכנס השנתי של מפלגת הליכוד, שהשנה כונה ה"לאומיאדה", התקיים בסוף השבוע האחרון באילת, וכלל הרצאות, סדנאות ונאומים של השרים, חברי הכנסת ומתפקדי הליכוד. במהלך סוף השבוע התקיים גם מדגם בקרב המשתתפים באשר להמשך מקומו של ראש הממשלה בתפקידו גם לאחר כתב אישום. על פי המדגם, 67% מהליכודניקים לא מעוניינים בהתפטרות נתניהו מתפקידו במידה ויוגש נגדו כתב אישום. 

על רקע הכנס ותוצאות המדגם התראיין הבוקר (ראשון) ח"כ דוד ביטן, שסיכם את סוף השבוע העמוס. "היה נחמד מאוד ב'לאומיאדה'. כל הרעיון הוא שיבואו הרבה פעילים ונפגש איתם באופן בלתי אמצעי. במקום שנסתובב בכל הארץ ונרוץ אחד אחרי השני – כולם היו באותו מקום. הם קראו לנו לשיחות וגם ניגשנו אליהם מיוזמתנו".

כמה אנשים יש באירוע כזה?
"שכרו כמעט 600 חדרים, אך היו לא מעט שהגיעו לאירוע וישנו במלונות אחרים. להערכתי סך הכל שכרו 1000 חדרים בכל אילת. זה מה שיפה בליכוד, אוהבים להיות ביחד. אוהבים לא רק את החיכוך עם הח"כים אלא גם את החיכוך בין הפעילים. הם מתראים בכל הכנסים לאורך השנים ולכן יש הצלחה מיוחדת במינה. חלק באים עם המשפחות".

אתה הגעת לבד?
"אשתי דווקא רצתה לבוא ונהנתה מאוד".

מי היו הכוכבים של האירוע? מה הייתה השיחה המרכזית?
"על הפריימריז. זו הייתה השיחה המרכזית. דיברו על הפוליטיקה והבחירות. פעילי ליכוד כמובן סבורים שהליכוד ינצח. דיברו על ראש הממשלה ותהו מה יהיה ממצבו המשפטי. חלקם דאגו מאוד ממה שקורה מסביב אבל כולם מאמינים בו".

תסביר למאזינים איך ייתכן שבליכוד יש שני מנהיגים בדור כשבמפלגת העבודה אחרי שעה מחסלים מנהיג. זה לא ברור.
"בליכוד היו עד היום ארבעה מנהיגים. זו מפלגה שתומכת במנהיג ולא מפילה אותו, גם אם היא יודעת שהוא לא ייבחר. כך קרה עם שמיר, ידעו שהוא יפסיד לרבין ובכל זאת אף אחד לא הדיח אותו. זה הדנ"א של המפלגה. בגין שנים לא היה ראש ממשלה והיה באופוזיציה ולא החליפו אותו למרות הפסד אחר הפסד. לדעתי זה מצוין. צריך לתמוך במנהיג".

אף אחד לא נולד להנהגה ודבר כזה מאפשר לו זמן לצמוח. במפלגת העבודה אף אחד לא מצליח לצמוח.
"מה שהם עשו בשבוע האחרון, כבל... אני לא יודע מה קרה לו. הם ממש פגעו במפלגה. בתקופת בחירות חייבים לתמוך במנהיג כי אחרת הוא מאבד גובה. חבל מאוד שזה מה שקרה. הדנ"א שלהם הוא לא של תמיכה במנהיג אלא תמיכה בהצלחה. מנהיג שלדעתם לא יכול להיבחר לא נותנים לו צ'אנס. במיוחד עכשיו כשהמפלגה ירדה מתחת לעשרה מנדטים בסקרים. חבר הכנסת איתן כבל הוא המון שנים חבר כנסת ורואה מצב שהוא עלול לא להיבחר, זה מלחיץ אותו. אצלנו גם אם לא היינו מצליחים בסקרים לא היו מדיחים את ראש הממשלה".

עמרי מניב צילם כתבה על הלאומיאדה ואנשים עפו על גדעון סער והזהירו את נתניהו מפני פוטש. זה היה ברקע?
"ראש הממשלה בנה את גדעון שהלך נגדו. כמו שלא אוהבים להדיח מנהיג בליכוד, לא אוהבים שהולכים נגד מישהו באופן הזה. בסופו של דבר זה דווקא עזר לראש הממשלה כי אנשים שלא חשבו להצביע לו החליטו להצביע בגלל זה. זה נתן לו דחיפה שהוא לא ציפה לה".