נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ממשיך לשגר אמירות בעייתיות בטוויטר ולגרור אחריו סערות חוזרות ונשנות. לאחר שבמהלך הלילה (בין ראשון לשני) תקף בציוץ בטוויטר וטען כי ירסק את הכלכלה של טורקיה במידה וזו תפגע בכורדים בסוריה, הפעם היה זה שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושואלו, שהגיב לדבריו בתקיפות. 



"שותפים אסטרטגיים לא אמורים לתקשר דרך הרשתות החברתיות", עקץ צ'בושואלו את השימוש של הנשיא בטוויטר. לדבריו, "הציוצים של טראמפ באשר למצב בסוריה נבעו מלחצים פוליטים מקומיים. הוא לא ישיג כלום בכך שיאיים על הכלכלה של טורקיה". 

מאז ההכרזה על הנסיגה מסוריה, זכה טראמפ לקיתונות של ביקורת על הפקרתן של בעלות בריתה של ארה"ב בסוריה, בראשיהם המיליציות הכורדיות בהן רואה טורקיה ארגון טרור. צ'בושואלו טען היום כי "אנחנו לא נגד הרעיון של אזור בטוח בסוריה", והוסיף כי "נעשה כל מה שיידרש כדי להגיע לשלום ולמנוע אלימות באידליב".

ארדואן וטראמפ. היחסים שהתחממו קרובים לאחרונה יתקררו שוב? צילום: רויטרס


כזכור, במהלך הלילה כתב טראמפ בטוויטר כי "התחלנו את הנסיגה המאוחרת מדי מסוריה, תוך כדי שאנחנו מכים בשאריות של דאעש שנותרו באזור. מכים בהם בצורה חזקה ומכיוונים רבים. נשוב לתקוף מבסיס סמוך במידה והם יקומו בשנים. נהרוס את הכלכלה הטורקית במידה והם יתקפו את הכורדים. ניצור אזור בטוח של 20 מיילים". 
 
בציוץ נוסף הוא כתב: "כמו כן, אני לא רוצה שהכורדים יתגרו בטורקים. רוסיה, איראן וסוריה היו אלה שהרוויחו הכי הרבה מהפעילות האמריקאית הארוכה להרס ארגון דאעש בסוריה - אויבים טבעיים. גם אנחנו הרווחנו מזה, אבל כעת הגיע הזמן להשיב את החיילים הביתה. להפסיק את המלחמות האינסופיות הללו". 
 

הדברים שאומר טראמפ עשויים לפגוע במערכת היחסים המתחדשת בין ארה"ב לטורקיה, לאחר שבמשך השנים האחרונות הרבו ארדואן וטראמפ לתקוף זה את מדיניותו של זה. על פי דיווחים שונים, טראמפ קיבל את ההחלטה על נסיגה מסוריה לאחר שיחת טלפון עם הנשיא הטורקי, ואף אמר לו כי "סוריה כולה שלו".