מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, עם בקשה לבדוק איך ולמה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גייס 300 אלף דולר, לפני שאושרה בקשתו למימון הוצאות משפטיות, כך דווח הערב (שני) בחדשות עשר.



לפי הדיווח, נתניהו פנה ליועץ המשפטי לממשלה, שהפנה את זה לוועדת ההיתרים שבמשרד מבקר המדינה, אשר פסלה את בקשת ראש הממשלה. בשלב זה הייתה פנייה מחודשת למבקר המדינה מטעם עו"ד נבות תל צור. המבקר קרא אז את הפנייה וגילה בה פרט חדש - שלמעשה הכסף של בן דודו של נתניהו, נתן מליקובסקי, כבר גויס. מאחר והכסף כבר גויס, המבקר החליט לבדוק האם הגיוס היה תקין.



דובר ראש הממשלה אמר בתגובה לחדשות עשר כי הוא לא מגיב להדלפות. עם זאת, מאוחר יותר נמסרה תגובה מטעם לשכת רה"מ, בה נאמר: "במשחק המכור שבו החליטה התקשורת כבר לפני שלוש שראש הממשלה נתניהו אשם עד שתוכח חפותו, עושים כל מאמץ כדי למנוע מראש הממשלה להילחם על האמת". 

עוד צוין כי "במשך שלוש שנים המדינה מפעילה עשרות חוקרים ופרקליטים בעלות של מאות מיליוני שקלים, ועכשיו באים בטענות לראש הממשלה נתניהו על כך שבניסיון להתגונן מול כל זה הוא נעזר בסיוע מבן-דודו. כמובן ששוכחים לציין שועדת האתיקה של הכנסת כבר קבעה שמותר להסתייע בבן-דוד בלי צורך לקבל אישור על כך". 
 
המבקר שפירא. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
המבקר שפירא. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90