ראש המל"ל (המועצה לביטחון לאומי), מאיר בן שבת, ערך פגישה עם הרב חיים דרוקמן בעקבות שיחה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בצל איומי שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט, ושרת המשפטים, איילת שקד, לפרוש מהממשלה בסוף נובמבר, כך אישרה היום (שלישי) נציבות שירות המדינה, שהחליטה לא לפתוח בהליכים משפטיים נגד בן שבת. 



כזכור, ב-19 בנובמבר פורסם ב"חברת החדשות" כי לשכת ראש הממשלה ניסתה ללחוץ על השרים בנט ושקד שלא להתפטר מתפקידם באותה עת. מקורבו של ראש הממשלה נתן אשל, יצר קשר עם לשכתו של הרב חיים דרוקמן, הרב המשפיע ביותר בציונות הדתית וניסה לברר אם יש דרך לשכנע את הרב לשכנע את השניים שלא לפרוש. על פי הדיווח, התשובה שקיבל הייתה שהרב לא עוסק בפוליטיקה, אבל מה שחשוב לו הוא להבין אם באמת המצב הבטחוני כה חמור כפי שתיאר ראש הממשלה או שאין שום התפתחות דרמטית כמו שאומר בנט.




בשלב זה נכנס בן שבת לסיפור. ראש המועצה לביטחון לאומי, הנושא בתפקיד רגיש שבו אין להתעסק בפוליטיקה, הגיע באותה תקופה אל ביתו של הרב דרוקמן במרכז שפירא. יש לציין כי השניים מקורבים, שכן הוא מחותן של משפחת דרוקמן וגם גר ביישוב.

עם זאת, השיחה ביניהם לא עסקה בנושאים משפחתיים, ובמהלכה השניים הסתגרו בחדר והוציאו ממנו את הטלפונים. הם שוחחו בארבע עיניים על המצב הביטחוני, ולפי גורמים בציונות הדתית, הרב קיבל פרטים שלא פורסמו בתקשורת. על פי הדיווח, הרב דרוקמן פנה לאחר מכן אל לשכת בנט וביקש לשוחח איתו בדחיפות. 

כעת, חברת הכנסת מרב מיכאלי פנתה לנציבות שירות המדינה וביקשה לפתוח בחקירת משמעת נגד בן שבת, שלו, כאמור, אסור לעסוק בפוליטיקה.

גיא דוד, עו"ד מנהל אגף בכיר משמעת, החליט לא לפתוח בחקירה, וכתב לה: "מר בן שבת העביר אלי פירוט בנוגע לאותה פגישה והרקע לקיומה. לדברי מר בן שבת, פגישתו עם הרב דרוקמן התקיימה בעקבות שיחה קצרה עם ראש הממשלה ובסמוך לאחריה, במהלכה עלתה האפשרות כי יציג בפני הרב דרוקמן את המצב הביטחוני 
העכשווי".
 
"לדבריו", הוסיף, "בפגישתו עם הרב דרוקמן סקר בפניו, באופן כללי ובמגבלות בטחון מידע, את האתגרים הביטחוניים הדחופים שעמדו באותה עת בפני מדינת ישראל. במסגרת זו, היה השיח ביטחוני, ללא כל נגיעה בנושאים פוליטיים או מפלגתיים. עוד ציין בן שבת כי מתוקף תפקידו הוא נפגש מפעם לפעם עם גורמים רבים ומגוונים, אך הדגיש כי אין לו עניין בשאלת הזיהוי הפוליטי-מפלגתי של רה"מ או הקואליציה וכי הוא מקפיד הקפדה יתירה להתנזר מכל שיח על עיסוק פוליטי או מפלגתי".