מנהלת הליכוד, בראשות מנכ"ל הליכוד, צורי סיסו, הודיעה הערב (שלישי) במכתב ל-14 מחברי קבוצת הליכודניקים החדשים כי פסלה את חברותם במפלגה. אנשי הליכודניקים החדשים יגיעו מחר בשתיים בצהרים לבית המשפט המחוזי בת"א לדיון בעתירתם הדורשת את החזרתם של למעלה מאלף מתפקדים ו-14 החברים שהודחו. לאלו שהודחו ישנה אפשרות לערער לבית הדין של הליכוד תוך שלושים יום. כוונת הליכוד והמהלכים שננקטו כדי לסלק משורותיו אלפי מתפקדים מקרב הליכודניקים החדשים נחשפה לראשונה ב"מעריב".


מנהיג הקבוצה, ליאור מאירי, אמר בתגובה להחלטה כי "זהו קרב נגד רדיפה פוליטית, שקרים מכוערים, תפיסה מקרתיסטית ואנטי דמוקרטית ואם נפסיד בקרב הזה, הרדיפה הפוליטית הזו בסוף תגיע לכל אחד אל סף הדלת - פעיל פוליטי או אדם שנמנע מפעילות. אנחנו קוראים לכל אדם שמסכים עם חוקת הליכוד להתפקד עם הליכודניקים החדשים. אנחנו קוראים לכל אדם שהדמוקרטיה חשובה לו לתמוך בקרב הזה".
 
אתמול נערך ב"מצודת זאב" שימוע טרם הדחה מהמפלגה ל־15 פעילים מרכזיים בקבוצה. השימוע היה בפני יו"ר ועדת הבחירות של המפלגה, השופט בדימוס מנחם נאמן, וזה העביר את מסקנותיו למנכ"ל הליכוד צורי סיסו, שכאמור הודיע ל-14 מהפעילים על הפסקת חברותם במפלגה. עם המוזמנים לשימוע נמנו שלושה פעילים בקבוצה שהודיעו על כוונתם להתמודד בפריימריז של הליכוד על מקום ברשימה לכנסת ובהם ליאור מאירי. 
 
בכתב הזימון ששלח מנכ"ל הליכוד נאמר כי "בליכוד הצטברה מסה קריטית של ראיות משמעותיות שממנה עולה חד־משמעית ובמובהק כי הליכודניקים החדשים מנהלים התפקדות המונית של אזרחים לליכוד, שאינם מזדהים עם מטרותיו ושאינם מתכוונים להצביע לליכוד בבחירות לכנסת. הליכודניקים החדשים, כך עולה מהתיעוד הרב, התפקדו לליכוד רק כדי לזכות בזכות לבחור ולהיבחר למוסדותיו ובזכות לבחור ולהיבחר לרשימת מועמדי הליכוד לכנסת ולסכל את יכולת הליכוד לממש את מטרותיו". עוד נטען בזימון לשימוע כי "הליכודניקים החדשים היא תנועה פוליטית מאורגנת של השמאל. לתנועה יש מנהיג, ליאור מאירי, ושדרת ניהול המורכבת מפעילים".
 
לכתב הזימון צורפו ראיות המלמדות לכאורה על מטרת הפעולות של הליכודניקים החדשים, ובסיכומו נטען כי קיבלו את חברותם במפלגה ואת הזכות לבחור ולהיבחר לרשימת הליכוד לכנסת על יסוד הצהרת שקר, מעשה הגובל לכאורה בקבלת דבר במרמה, עבירה שדינה שנת מאסר.
 
בסרטון בעמוד הפייסבוק שלו הגיב ליאור מאירי על הזימון: "השימוע מעיד על זה שהם מפחדים ומנסים להילחם בקבוצה פוליטית באמצעים מנהלתיים, ולא חוקיים. בית הדין של הליכוד פקד להחזיר את כולנו לתנועה והם התעלמו מזה וביזו אותו. לא יודע מה יהיה, וגם אם יצליחו בשימוע, נערער לכל הערכאות. לכל זה יש רק תשובה אחת - להכניס שישה חברי כנסת משלנו לרשימה. להגיע 10,000 איש לפחות ולהצביע ביחד".

בצאתו מהשימוע אמר: "השופט שאל אותי איך זה שיש פוסטים שלי נגד נתניהו ועדיין אני רוצה להיות חלק מהמפלגה. עניתי שהליכוד אינו נתניהו ונתניהו אינו הליכוד. פולחן אישיות אינו חלק מדרכה של התנועה. כל מחול השדים הזה החל באוגוסט לפני שנתיים כאשר יצאנו נגד נאומו של רה"מ שבו הוא קבע כי מותר לקבל מתנות. אסור לקבל מתנות, והדבר הזה לא השתנה עד היום".