ארצות הברית מאיימת כי שיתוף המודיעין עם ישראל ייפגע אם בירושלים לא ינקטו צעדים אגרסיביים לבחינת השקעות של מדינות זרות, בעיקר מסין. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי סגן שר האנרגיה האמריקאי, דן ברוייט, הנמצא בישראל לפגישה עם שר האנרגיה יובל שטיייניץ, אמר לכתבים כי "אנחנו יודעים שהאיום גדל כל יום. אנחנו נחלוק את הניסיון שלנו עם סין ונבהיר לישראל שיש לנו חשש לגבי פעילויות שונות היוצאות מסין, במיוחד לגבי חברות מסויימות". 

החשש האמריקאי מגיע לאור מלחמת הסחר עם בייג'ינג. ברוייט הוסיף כי ארצות הברית מוכנה לסייע לממשלת ישראל לאמץ את משטר CFIUS - הוועדה הבין משרדית להשקעות זרות של ארצות הברית. "אנחנו מעריכים השקעה זרה בזהירות רבה", אמר סגן השר, "אנחנו מקווים שישראל תאמץ גישה דומה". 
בשבוע שעבר ביקר בישראל היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, ועל פי ההערכות דן עם הבכירים בירושלים בחששות לגבי ההשקעות הסיניות והחדירה של הטכנולוגיה הסינית, במיוחד לגבי חברות הסלולר וואווי ו-ZTE, וההשקעה הסינית בנמל חיפה, שמארח לעתים את הצי השישי של צבא ארצות הברית. 

הביקרו של ברוייט לא יהיה האחרון של גורם בכיר בממשל האמריקאי בישראל. אנשי משרד האוצר צפויים להגיע גם הם, על מנת לסייע לממשלה לבצע בדיקה טובה יותר של השקעות זרות.
משרד ראש הממשלה בנימין ננתיהו סירב להגיב.