יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד אירח היום (רביעי) בביתו עשרות פעילים של המטה לתיקון חוק הלאום בהובלת תא"ל (במיל') אמל אסעד. במהלך הביקור התחייב לפיד לתיקון חוק הלאום."מתחייב לשנות את חוק הלאום. אני מתבייש שאזרחים ישראלים, לוחמים, הורים שכולים ונכי צה"ל צריכים ללכת מבית לבית בסופה כדי לבקש את הדבר הכי בסיסי שזה השוויון שלכם. זו בושה למדינת ישראל ואנחנו נתקן את חוק הלאום כדי שיכיל את ערך השוויון".



עוד אמר לפיד, כי "בכנסת האחרונה הנחתי על השולחן את חוק הלאום של בני בגין בדיוק כדי שלא נצטרך להגיע למצב הזה שבו אזרחים ישראלים פוסעים ומבקשים את מה ששלהם ואני מאמין שכל מי שמבין שצריך לתקן את החוק הזה יעשה את זה יחד איתנו".
תא"ל (במיל') אמל אסעד אמר כי "חוק הלאום בנוסחו הנוכחי הוא פוגעני ומסוכן כלפי כל אזרח ישראלי שאינו יהודי. החוק פוגע בכל אזרח בעל מצפון שמאמין בחזון מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שמקיימת שוויון זכויות גמור בין כל אזרחיה". 

"אנחנו יודעים שאתה שותף לערכים של דמוקרטיה, שוויון ואהבת אדם ואנחנו משוכנעים שציבור גדול ייתן לך את המנדט להשפיע על המדינה", אמר אסעד. "אנחנו סומכים עליך שתסייע למאבק החשוב הזה לתיקון חוק הלאום".

לפיד ופעילי מטה המאבק בחוק הלאום. צילום: ללא קרדיט
לפיד ופעילי מטה המאבק בחוק הלאום. צילום: ללא קרדיט
 
המשנה לראש המוסד לשעבר, רם בן ברק מ"יש עתיד", אמר כי "הדרוזים מאז ומעולם היו שותפים מלאים שלנו והחוק הלאום הנוכחי מערער את השותפות הזו. אזרח הוא אזרח הוא אזרח, גם במדינת לאום יהודית אסור שתהיה היררכיה בין האזרחים. מפלגת יש עתיד תשנה את חוק הלאום כדי שיכיל את הערכים של מדינה יהודית ודמוקרטית".
ח"כ לשעבר שכיב שנן, אב שכול: "מדינת ישראל היא מדינתנו, היא הבית שלנו, היא גאוותנו, השותפות שלנו עם העם היהודי היא לא אופורטוניזם היא הנחת יסוד קיומית שלנו שתימשך לעד. היום בבוקר קמתי מפוחד ממה שקורה במדינה, מהפרשות שנחשפות. מפוחד מעתידה של מדינת ישראל ומכך שאנחנו הולכים לאבד את היסוד הבסיסי של כולנו - הדמוקרטיה".
כזכור, מפלגת "יש עתיד" תומכת בחוק הלאום של בני בגין מ"הליכוד" והעלתה אותו להצבעה במושב האחרון. החוק תואם את ערכי מגילת העצמאות לפיה ישראל הינה מדינת הלאום של העם היהודי ומושתתת על יסודות הדמוקרטיה והשוויון.