המפלגה מתפוררת? מצבה של מפלגת העבודה הולך ומדרדר. ברקע הסקרים המנבאים התרסקות במערכת הבחירות הקרובה, ובעקבות הפריימריז הצפויים במפלגה. גל פרישות של חברי כנסת שונים נרשם היום (רביעי), ביניהם בין היתר חה"כ איילת נחמיאס ורבין, חה"כ חיליק בר וחה"כ איתן ברושי.

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין הודיעה כי "הצטרפתי לזירה הציבורית בגיל 20 ואמשיך לפעול בזירה הפוליטית. למרות התמיכה הרבה לה אני זוכה, נכון להיום, ביתי אינו אותו הבית. אני מודה לחברי וחברותי האהובים במפלגה ובסיעה על כהונה סוערת ומורכבת".

איילת נחמיאס ורבין. צילום: פלאש 90


גם חה"כ חיליק בר הודיע על פרישה: "לאחר התלבטות לא קלה, החלטתי שלא אתמודד בפריימריז הקרובים לרשימת מפלגת העבודה לכנסת. אינני עוזב את המפלגה, או את החיים הציבוריים, להפך, אני נשאר במפלגה".
עוד הוסיף בר כי "בשבועות האחרונים אני עמל יחד עם עוד אנשים מדהימים, על הקמת ארגון שיניף שוב גבוה את הדגל המדיני, וייאבק על ליבה של החברה הישראלית, למען פתרון שתי המדינות, ולשם הצבת הנושא בראש סדר העדיפויות הפוליטי והציבורי".

זאת ועוד, חה"כ איתן ברושי החליט גם הוא לוותר על התמודדתו בבחירות המקדימות על מקום לרשימת העבודה: "מאז ומתמיד אני חבר מפלגת העבודה. תמיד הייתי נאמן לדרכה ולערכיה. צמחתי וגדלתי במחנה רבין ומה שתמיד עמד לנגד עיני הוא טובת המדינה ולאחריה ההתיישבות, החקלאות והמפלגה, מתוך השאיפה שישראל תהיה מדינה חכמה, צודקת ובטוחה, יהודית ודמוקרטית השואפת לשלום ושוויון".
 
"מצבה הנוכחי של מפלגת העבודה מדאיג אותי מאד ויש חשש האם היא תוכל לחזור להנהגת המדינה" אמר ברושי והוסיף: "קיים ספק האם מפלגת העבודה במתכונתה הנוכחית תוכל עוד להיות הבית של ההתיישבות והחקלאות, ויש לכך ביטוי במקומות המיועדים לנציגי המושבים והקיבוצים ברשימה לכנסת הבאה".

חה"כ איתן ברושי. צילום: פלאש 90


בתגובה לגל הפרישות, התבטא יושב ראש מפלגת העבודה הנוכחי, אבי גבאי בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "מאחל בהצלחה לאיילת, חיליק ואיתן ושמח על התחדשות המפלגה באנשי ביצוע ומעשה".