למנוע התערבות בבחירות: לאחר הפרסומים האחרונים בדבר חשש להתערבות של מדינה זרה בבחירות הישראליות, נפתח היום (חמישי) קמפיין מימון המונים לחשיפת רשתות הבוטים הסודיות, כך פורסם הערב במהדורה המרכזית של "חדשות 12". צמד ההאקרים, יובל אדם ונעם רותם, חשפו רשת ריגול שגילו שלכאורה פעלה מלבנון, ופרסמה לעיני כל את פרטיהם האישיים של ראש המוסד, יוסי כהן, ודובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי. בעקבות הגילוי, יוצאים יובל אדם ונעם רותם בקמפיין גיוס המונים שיאפשר להמשיך ולמצוא רשתות השפעה זרות ומקומיות.  



האתר בו התגלו הפרטים של ראש המוסד כלל שלושה עמודים בלבד: דף בית, דף מידע על ראש המוסד יוסי כהן הכולל את כתובת מגוריו, צילומים של ביתו, מספר הזהות שלו, לכאורה, ושמות אשתו, הוריו, וילדיו, ודף בעל תוכן דומה לגבי דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי.



התכנים הסודיים התגלו כבדרך אגב, במסגרת פרויקט הבוטים הגדול שנועד לחשיפת רשתות השפעה בטוויטר, באמצעות מספר כלים שעוזרים לנתח


חשבונות וקשרים בין חשבונות וכחלק מפעילותם נתקלו השניים נתקלנו במספר חשבונות שקידמו אתר חיצוני. 



יובל אדם ונעם רותם החליטו לצאת בשיתוף ארגון "הברית הישראלית" בקמפיין גיוס המונים. לדברי השניים, הם מאמינים כי הם עומדים בפני חשיפת רשתות לא קטנות המופעלות על ידי גורמים הן מבית והן מבחוץ, אחריהם הם עוקבים כבר זמן מה. 



נעם רותם, אומר כי "אנחנו פועלים לחשוף את הבוטים שמנסים לזהם את השיח. במטרה לחשוף את השיטות המתוחכמות בהם מנסים לעשות מניפולציה למציאות ולאיך שאנחנו תופסים אותה, אנחנו צריכים להשקיע שעות ארוכות, ימי עבודה, וכוח אדם כדי שנוכל לאתר חלק מהכוחות המפעילים את הבוטים האלה על מנת לנקות ככל האפשר את הרשתות החברתיות ולהפוך אותן חזרה למוקד חברתי - פוליטי אמין ואמיתי".



יובל אדם, האקר ואקטיביסט: "המטרה המרכזית של שימוש בבוטים למטרות פוליטיות היא ליצור מראית עין של תמיכה - באדם, בארגון או בעמדה, ועל מנת לייצר תמיכה, אבל לא רק. במקרים רבים משולח צבא הבוטים הזה על מנת להשתיק ביקורת ספציפית או להכפיש מבקרים בולטים. אנחנו כאן כדי להגביר את הפיקוח גם על מה שנעשה ברשת ועתיד להשפיע על התפישות, המחשבות והחיים שלנו".