"החוק לא ישונה": חוק הלאום השנוי במחלוקת, ממשיך לעורר תגובות ציבוריות מצד פוליטיקאים בקשר להדרת האוכלוסייה הדרוזית שנגרמת, לכאורה, בעקבות חקיקתו. לאחר שבכירי העדה הדרוזית נפגשו כבר עם שר האוצר כחלון, חבר הכנסת יאיר לפיד, והמועמד החדש וראש מפלגת "חוסן לישראל", בני גנץ, נפגשו הבוקר (שישי) חברת הכנסת, ציפי לבני ושרת המשפטים איילת שקד עם מובילי מחאת הדרוזים, בראשות אמל אסעד וחה"כ לשעבר שכיב שנאן.
במהלך הפגישה המתוחה, הביעה שקד הזדהות עם הכאב שחשים בני העדה הדרוזית, והבהירה כי חוק הלאום "חיוני בייחוד נוכח המהפכה השיפוטית של אהרון ברק לפני 25 שנה", ולפיכך החוק לא ישונה. עוד ציינה שרת המשפטים, כי בקדנציה האחרונה היא פעלה רבות למען שוויון אזרחי מלא לבני העדה, כולל מינוי שופטת דרוזית, מינוי קאדים לבית הדין הדרוזי וקידום תקציבים לעדה. 
"בני העדה הדרוזית הם אחים ובשר מבשרה של מדינת ישראל. חוק הלאום אינו פוגע כהוא זה בשוויון בין היהודים לדרוזים בישראל" אמרה שקד לבכירי העדה לאחר הפגישה, "הוא אומר את המובן מאליו ומהווה כלי פרשני עבור בית המשפט".

שקד הוסיפה: "שבית המשפט יאזן את הפרשנות הבעייתית שניתנה לחוק הלאום, נוכח חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. ברור שתחושת בני העדה היא אמיתית ולא ניתן להתווכח איתה. בממשלה הבאה נצטרך למצוא את הדרך לתקן את התחושה, בלי שינוי חוק הלאום".

המפגינים פעילי המטה הגיעו הבוקר לביתה של השרה שקד בתל אביב אך תאכזבו לשמוע ממנה כי חוק הלאום לא ישונה: "אני מנסה להסביר לכם שהחוק הזה אומר דבר שהוא מובן מאליו שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי", אמרה שקד אך המפגינים קטעו את דבריה ואמרו: "אם החוק מובן מאליו בשביל מה צריך אותו". לאחר מכן הפגישה פוצצה, ופעילי המחאה הדרוזית לשינוי חוק הלאום עזבו את המקום.

"אני שבע רצון מהפגישות ומהעמדות האמיצות שגילו השבוע בני גנץ, בוגי יעלון, אבי גבאי, יאיר לפיד, עדינה בר שלום ויום טוב סמיה אתם נפגשנו במהלך השבוע, ומאוכזב מאוד מהעמדות של שרת המשפטים שקד ושל שר האוצר משה כחלון", כך אומר תא"ל במיל אמל אסעד, מראשי מטה המאבק לתיקון חוק הלאום, בתם הפגישה הבוקר עם שרת המשפטים איילת שקד.
 
המפגינים עזבו לטובת פגישה אחרת, הפעם, עם יו"ר התנועה, ציפי לבני, שממנה עלה מסר אחר לגמרי: "הברית בינינו היא ברית שווים". לבני אירחה הבוקר בביתה את מטה המאבק לתיקון חוק הלאום בהובלת תא"ל במיל׳ אמל אסעד. בסיום הצהרתם המשותפת, חתמו השניים על מגילת העצמאות.

ציפי לבני ואמל אסעד חותמים על מגילת העצמאות. ללא קרדיט

 
לבני: "המדינה שלי היא המדינה שלכם. אתם לא אורחים בה - אתם שווים.  ממתי שוויון הפך למילה גסה?", יו"ר התנועה הוסיפה כי "לא רק את חוק הלאום צריך לתקן אלא גם את כל הרוח הרעה ששטפה את מדינת ישראל. מי שלא מסוגל לתת שוויון לא ראוי להנהגה. אני איתכם מהיום הראשון. זה המאבק ונוכל לו יחד".