לאחר שהשיק את קמפיין מפלגתו "חוסן לישראל" ביום חמישי האחרון, הפעילות של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ברשתות החברתיות צוברת תאוצה. בסדרת סרטונים שעלו היום (ראשון) לרשת, מציג עצמו הרמטכ"ל לשעבר כביטחוניסט שחיסל מחבלים רבים מצד אחד וככזה שחותר להסדר מדיני מצד שני. באחד הסרטונים מתגאה גנץ בחיסול ראש הזרוע הצבאית של חמאס אחמד ג'עברי בתחילת מבצע "עמוד ענן" ב-2012 ובחיסול יותר מ-1,300 מחבלים במבצע "צוק איתן" ב-2014.
כאמור, לצד הגאווה בהישגיו כרמטכ"ל, מצהיר גנץ, שלא הרבה לדבר עד כה מאז כניסתו לחיים הפוליטיים, על כוונתו לחתור לשלום עם אויבי ישראל ."זו לא בושה שתהיה חתירה לשלום", מצוטט גנץ באחד הסרטונים, בו מוצגות תמונות של ראש הממשלה נתניהו בקדנציה הראשונה שלו כשהוא לוחץ את ידו של יאסר ערפאת וראש הממשלה לשעבר מנחם בגין עם נשיא מצרים סאדאת.






כזכור, ביום חמישי העלה גנץ לדף הפייסבוק החדש שלו סרטון בו הוא אומר: "בשבילי, ישראל לפני הכל. הצטרפו אלי ונצא לדרך חדשה, כי צריך אחרת ונעשה אחרת". בסוף הסרטון, הוא לועג לכל מי שעוקץ אותו על שתיקתו הארוכה ואומר בחיוך: "נראה לי שדיברתי יותר מדי". הפעילות ברשתות החברתיות מלווה בתיוג BG19.

בסקר שפורסם אתמול בתוכנית "פגוש את העיתונות" בקשת, נחשף כי בציבור לא מרוצים מבחירתו של הרמטכ"ל לשעבר, שלא לדבר במהלך קמפיין הבחירות. על פי הסקר, 44% מהציבור מאמינים כי התנהלותו של גנץ בנושא היא לא נכונה, וזאת לעומת 22% שמאמינים שגנץ נוהג נכון. 

השר וחבר הקבינט המדיני־ביטחוני יואב גלנט (הליכוד) המשיך אתמול במתקפה על יו”ר "חוסן לישראל". באירוע "שבתרבות" בשהם אמר: ״שמונה מילים ופוסטר הם לא תחליף לבחירת דרך, קצת צניעות". “יש מידה מסוימת של תמימות בניסיון להגיע להנהגה לאומית עם אפס ניסיון בתחומים שבהם אנחנו עוסקים”, הוסיף. “זה לא במקום. קצת צניעות. אני לא באתי למערכת הפוליטית ואמרתי ‘אם לא תתנו לי, אז’ או ‘נדרשת הנהגה אחרת’. לאט לך. אלו דברים יהירים”.
 
ואילו יו”ר העבודה אבי גבאי אמר אתמול ב"שבתרבות" בבאר שבע: “לקראת הבחירות יהיו הפתעות ויהיו חיבורים. יהיו כאן חילופי שלטון רק אם חברי המחנה שלנו יתחייבו מול הציבור שאחרי הבחירות נתמוך בתוך המחנה במי שהכי חזק. חברי המחנה שלנו צריכים להתחייב שלא יישבו בממשלה של נתניהו”.