שרת המשפטים, איילת שקד, מצאה עצמה בסערה משפטית מאז פרסום פרשת אפי נוה, במסגרתה נחקר יו"ר לשכת עורכי הדין שהתפטר, החבר גם בוועדה למינוי שופטים, בחשד באשר למינויים שקידם בוועדה. השרה התראיינה הערב (ראשון) לחדשות 13, שם התייחסה לחשדות נגד נוה ולביקורת שמופנית נגדה.



על החשדות המיוחסים לנוה אמרה שקד, כי "הפרטים בחקירה. צריך לתת לגורמי אכיפת החוק לרדת לשורש האמת, ולבדוק האם היה פגם בהתנהלות. אם ימצא פגם בהליך המינוי, אנשים יצטרכו לתת  על זה את הדין. אני מזכירה כי לשופטת ולנוה עומדת חזקת החפות כמו לכל אדם. בואו נתאזר בסבלנות עד שהרשויות ירדו לחקר האמת".



על עבודת הוועדה למינוי שופטים אמרה השרה, כי "הייתה לי שאיפה, הצלחתי לגוון את המערכת ולמנות שופטים שמרנים, מינינו 334 שופטים ושופטות, בעיקר שופטות. העבודה הייתה מקצועית ויסודית. באתי עם אג'נדה. עשינו הרבה דברים חשובים".



יכול להיות שהתעלמת מנורות האזהרה?


"מבנה הוועדה ידוע לכל. השופטים והלשכה הלכו יד ביד. הטיעון הזה לא אמיתי וחלקו צבוע. גורמים בשמאל מנסים להכתים את שמי לאור ההצלחה שלי. אין לי מה להסתיר".



כאשר נשאלה באשר לפרסומה של פרשת "מין תמורת מינוי", אמרה שקד, כי "כשהסיפור התפרסם הרגשתי רע, זו הרגשה קשה, גם כאישה  וגם כשרת משפטים. הפרשה עדיין בחקירה, שוב, אני לא נכנסת לפרטים, מוכנה לדבר בכלליות".



באשר לחקירות נתניהו והחלטתו המתקרבת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמרה: "אני עובדת עם היועמ"ש באופן יומיומי. אני לא מעורבת בתחום הפלילי, עובדת איתו בכובעו כיועץ. הוא אדם הגון ואני שמחה שהוא מקבל את ההחלטות הללו וסומכת על יושרו".



לאחר מכן נשאלה שקד על הבחירות הקרבות וסיפרה כי שר החינוך נפתלי בנט יהיה מספר 1 ברשימת המפלגה  "הימין החדש" אותה הקימו, והוסיפה כי היא "בטוחה שהמהלך יגדיל את גוש הימין ו"הבית היהודי" את אחוז החסימה". עוד אמרה השרה, כי "אולי מהלך זה יאפשר הקמה של ממשלת ימין פעם נוספת" והוסיפה כי הרעיון של הקמת המפלגה החדשה והביסוס שלו אירעו מספר ימים לפני ההכרזה שלה ושל בנט.