מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר יריב אופנהיימר, המתמודד בפריימריז במפלגת מרצ, הודיע היום (שלישי) כי יפנה ליו"ר מפלגת תל"ם משה יעלון, על מנת שיסיר מרשימתו את ד"ר מור אלטשולר, שהבוקר פורסם כי תצטרף למפלגה, זאת מאחר ובעבר סטרה לו בפניו. "בכוונתי לפנות ליעלון ולדרוש ממנו לחזור בו מההחלטה. מועמדת אלימה שפגעה בי פיזית ולא נענשה - אין לה מקום בבית הנבחרים", צייץ אופנהיימר בטוויטר.



כזכור, באפריל 2011 אלטשולר ואופנהיימר הוזמנו לקחת חלק בתוכנית שעסקה ב"הלשנות בנייה לאמריקאים". בזמן שהשניים ישבו בחדר האיפור, קמה אלטשולר לעברו של אופנהיימר וסטרה בחוזקה על פניו. אופנהיימר בתגובה הזעיק את המשטרה והגיש נגדה תלונה, ובערוץ הראשון החליטו שלא לעלות את אלטשולר לשידור.

"הוזמנתי לאייטם בתוכנית 'פוליטיקה' בערוץ 1. בחדר האיפור ניגשה אליי הגברת אלטשולר, אמרה לי משהו ואז סטרה בחוזקה בפניי", סיפר אופנהיימר. "קראתי למשטרה, דרשתי שהיא לא תעלה איתי יחד לאייטם והגשתי תלונה במשטרה. הייתי בהלם מוחלט, מהר מאוד בערוץ 1 התעשתו והורידו אותה מהשידור. מדובר בתקיפה ראשונה מסוג זה, מקרה של אלימות קשה ובוטה, לא באיזושהי צ'פחה חברית", סיפר בזמנו אופנהיימר מיד לאחר התקרית.

יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


אלטשולר היא חוקרת במחשבת ישראל, בתחום הקבלה, החסידות והמשיחיות. בעבר ניסתה להתמודד בבחירות המוקדמות בליכוד, אולם לא נבחרה. היא הסבירה בזמנו כי הרקע לתקרית היה ביקור של צוות וידיאו מטעם "שלום עכשיו" בביתה, שהתחזה לסטודנטים המבקשים לראיין אותה במסגרת עבודה בחוג לקולנוע.

בעקבות הביקור היא הגישה תלונה במשטרה על השגת גבול. היא ספרה כי  ציפתה מהתנועה להתנצלות על המקרה ולפיטוריו של אופנהיימר. לאחר התקרית התנצלה אלטשולר ואמרה בראיון לגל"צ: "אני מודה שהיה לי רגע של שבירה. אני לא עשויה מברזל, אני אדם בשר ודם".

במסגרת פעילותה הציבורית, כיהנה ד"ר אלטשולר כדירקטורית מטעם המדינה בארכיון המרכזי לתולדות העם היהודי בירושלים, חברה בוועדה המייעצת למבקר המדינה וחברת ההנהלה של אגודת זכות הציבור לדעת. כמו כן, היא פרסמה מאמרים פובליציסטים וביקורת ספרותית בעיתונות. ספרה "הסוד המשיחי של החסידות" יצא לאור ב-2002.

בתגובה לציוץ של אופנהיימר אמרה אלטשולר: "התנצלתי אז על המעשה ואמשיך לפייס את יריב עד שיתפייס. יריב אומר ששלום עושים עם אויבים, ואני אינני אויבת גם אם טעיתי לרגע קט".