ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, אומר שישראל צריכה להמשיך להעביר את הכסף הקטארי לרצועת עזה. בראיון לגלי צה"ל אמר הבוקר (רביעי) פרי כי אי העברת הכסף עצמה, יש בה פוטנציאל גדול להתלקחות. "חמאס לא יהפוך לאוהב ישראל בזכות הכסף או בגלל אי העברתו", הסביר פרי. "ישראל צריכה לנהוג על פי האינטרס שלה, שהוא להימנע מעימות. אם אותו כסף קטארי גורם לכך שהעימות לא קורה, השיקול הרחב יותר צריך לגבור", אמר פרי, כשהוא מתייחס לתקרית בה נפצע אתמול קצין צה"ל.

עוד אמר ראש השב"כ לשעבר, כי הוא מעריך שבסופו של דבר הכסף יועבר, "כי אין לנו ברירה". לדבריו, "היינו צריכים כבר אחרי צוק איתן ליזום יוזמות אזרחיות הומניות. אנחנו כבר הרבה זמן על סף משבר הומניטארי בעזה וכאשר הוא יתפוצץ העולם יבוא אלינו בטענות".

כזכור, אתמול הורה ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, לעצור את הפעימה השלישית של העברת הכסף הקטארי. ההוראה של נתניהו מגיעה לאחר שבמהלך הפרת סדר בדרום רצועת עזה, נפצע באורח קל קצין צה"ל מירי מחבל לעברו באזור כיסופים. בתגובה לאירועים, תקף צה"ל באמצעות ירי טנקים עמדה של חמאס ברצועה. מתחקיר האירוע עלה כי כדור פגע בקסדת הקצין במהלך הפרות הסדר. הקצין, מפקד פלוגה בצנחנים, פונה על ידי צוותי ההצלה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בתוך כך, חמישה חשודים התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, ושניים מהם הצליחו לחצות את הגדר לשטח ישראל, אולם זמן קצר לאחר מכן הם שבו לשטח הרצועה. בד בבד, הפלסטינים דיווחו אתמול כי בעקבות ירי התגובה של הטנקים על עמדת התצפית נהרג פעיל חמאס ושניים פעילים נוספים נפצעו, אחד מהם באורח קשה. אתמול בבוקר בוצע ירי נוסף לעבר עמדת חמאס ריקה בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי לעבר כוחות צה"ל. בתקרית הראשונה לא היו נפגעים.

האירוע שהתחולל אחר הצהריים באזור כיסופים היה מורכב יותר. זה החל בהפרת סדר אלימה, שבמהלכה יודו אבנים לעבר כוחות צה"ל, ובשיאה נפתחה האש לעבר הקצין. כאמור, במקרה זה הייתה עמדת חמאס מאוישת, ועל פי הדיווחים מעזה, שני פעילי הזרוע הצבאית של חמאס נהרגו כתוצאה מהתקיפה. במערכת הביטחון רואים בשני האירועים הנפרדים קשר ישיר, וההערכה היא כי מקרי הירי בזה אחר זה אינם מקריים.