בתגובה לאזהרתו של הנשיא ראובן ריבלין במהלך ביקורו בשבוע שעבר בפריז כי ישראל תטיל על ממשלת לבנון את האחריות לתוקפנות של ארגון חזבאללה, אמר שר החוץ הצרפתי איב לה דריאן ל"מעריב" כי הוא ובכירים אחרים בממשל ביקשו מריבלין שישראל תמתין עד להרכבת ממשלה חדשה בלבנון לפני שתגיב צבאית.
 
לדברי השר הצרפתי, ארצו הפסיקה לאחרונה להעניק סיוע לצבא הלבנוני והנשיא עמנואל מקרון ביטל את ביקורו בלבנון שתוכנן לחודש הבא. "אנחנו מגנים בתוקף את משלוחי הנשק על ידי איראן לזרוע הצבאית של החיזבאללה", הוסיף לה דריאן, "אנחנו רוצים מעל הכל, ואמרנו זאת לנשיא ישראל, שהלבנונים עצמם יתגברו על מצב הסכסוך הפוליטי שלהם כדי להקים בהקדם ממשלה".
 
בהתייחסו להסכם של המעצמות עם טהרן אמר השר הצרפתי: "לא יהיה דבר גרוע יותר מחידוש היכולת הגרעינית של איראן. הפרישה של ארה"ב מההסכם והאיום באמצעים אקסטריטוריאליים מצדה, לא טובים להבטחת הביטחון האזורי. צעד זה עלול לעודד כוחות מסוימים, המתנגדים להסכם, לשפר את מעמדם הפוליטי ולחזור להיגיון של הפצת הנשק הגרעיני שלא ניתן להסכים לו. דרשנו מאיראן שתחדל מפעילותה לערעור היציבות בכל האזור באופן שעלול לסכן את ביטחונה של ישראל".