ברקע הציפייה לנאומו הראשון של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, הכריז היום (שלישי) שר האוצר, משה כחלון, בראיון בכאן ב' כי "כולנו תרוץ לבד עד הסוף, חבירה לגנץ זה לא משהו שבא בחשבון". מלבד זאת, הוא חזר על אמירתו לפיה "אחרי כתב אישום ושימוע - ראש הממשלה לא יוכל להמשיך לכהן". 



אתמול התייחס כחלון בחשבון הטוויטר שלו במרומז לנושא, כשכתב כי "יש לי הרבה כבוד לגנרלים. אבל לגנרלים צריך להצדיע, לא להצביע. לגנרלים מצדיעים. לכולנו מצביעים".



בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, התייחס כחלון לציוץ ולתופעת גנץ. 

בוא נדבר על פוליטיקה. מה דעתך על שיר של גנץ? גם אתה חושב שאין כאן ימין ושמאל?
"בטח שיש ימין ושמאל. יש כאן עמדות מאוד ברורות. לא נוח לדבר על זה אבל זה לא אומר שזה לא קיים. כל אחד מאתנו יודע בדיוק איפה הוא נמצא. הערב נדע איפה הוא עומד. יש סרטון אחד אומר שאפשר לעשות שלום ואחר שאפשר להרוג את כל הערבים"

יש עליו התקפה מכיוון הליכוד בעיקר. אתה היית עוקצני אתמול ואמרת 'לגנרלים מצדיעים – לכולנו מצביעים'. תסביר.
"כשאתה מגיע לתפקיד שר האוצר, שר הביטחון או ראש ממשלה אלו תפקידים שדורשים ניסיון. להיות ראש ממשלה כתפקיד ראשון זה דבר שקשה לי לקבל. אני עברתי קומה - קומה וחושב שצריך להבין את המערכות. פוליטיקה זה מקצוע ולא תחביב. אני חושב שכדי לנהל מדינה או לנהל ביטחון צריך הבנה פוליטית".

אם הציבור היה נותן לך 30 מנדטים לא היית הולך להיות ראש ממשלה?
"לא הייתי הולך על זה. בזמן המחאה החברתית נתניהו אמר לי שיש סיכוי שאהיה שר אוצר ואני הדפתי את זה כי אמרתי שאני לא בשל לתפקיד. הלכתי ללמוד, הכנתי תוכניות והגעתי מוכן לתפקיד.

בזמן שכל השנים שהיית פעיל צעיר בסניף הליכוד בני גנץ היה בצבא. הוא ניהל את צה"ל. מי כמוך מכיר את צה"ל.
"תראה לי אדם אחד שהגיע ללא ניסיון ותראה מה קרה לו".

ביבי נתניהו.
"היה שגריר, היה ראש הליכוד ויו"ר האופוזיציה. יש הבדל בין המסלול של ביבי או ברק. המסלול של גנץ חסר תקדים. אני חבר קבינט, יו"ר מפלגה ושר אוצר. כדי שאדם יגיע לתפקיד כה בכיר הוא צריך לעבור דרך".



בשבוע שעבר אמר כחלון בראיון בגל"צ כי היה לו ניסיון טוב עם רה"מ במהלך הקנדציה האחרונה: "אני אמרתי ואומר שוב - מי שילך באג'נדה שלנו, אני אלך איתו. היה שיתוף פעולה מצוין עם נתניהו. אנחנו נמליץ על מי שילך באג'נדה שלנו. יש ניסיון טוב עם נתניהו, ואם תבוא קבוצה אחרת, איזה שמאל באזור חיוג לא קשור, נלך גם איתה".  


עם זאת, כאשר נשאל על האופציה כי נתניהו יעמוד בראשות הממשלה כאשר יש נגדו כתב אישום, אמר כחלון: "הוא לא יכול לנהל משפט וגם מאבק קשה. זה מאוד בעייתי. הסגנון שלי הוא לא לתקוף אף אחד. מי שיחליט לתקוף - שיתקוף".

הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, ינאם, כאמור, הערב בגני התערוכה בתל אביב, לראשונה במסגרת קמפיין "חוסן לישראל". על פי טיוטה של הנאום, שפורסמה אמש בחדשות 12, גנץ צפוי להתייחס לראשונה לאפשרות של הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויאמר: “לא אשב בממשלה שנגד העומד בראשה הוגש כתב אישום”. פירוש הדבר כי הוא אינו פוסל ישיבה עם נתניהו לפני שימוע. 
 
עוד צפוי הרמטכ"ל לשעבר לומר כי “ישראל אינה מלוכה ואין בה מלך או מלכה. משפחת נתניהו אינה משפחת מלוכה, ונתניהו אינו מלך. זו ממשלה רעה ומושחתת שמפלגת את העם”.

כמו כן, הוא יאמר כי יש לקצוב את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות בלבד. במפלגת חוסן לישראל אמרו אמש כי מדובר בטיוטה וכי ייתכנו שינויים. את האירוע המסקרן יפתח הערב מיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם לשעבר, שיוצב ברשימת המפלגה לכנסת. מיד לאחר מכן יעלה לבמה גנץ, כשברקע יושמע המנון המפלגה שנכתב במיוחד לרגל האירוע.